2713
Sök

Baslådor. Funkar inte efter byte av batteri.

41 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Jag bytte batteri i bilen och nu funkar inte min dubbla 12 där bak någon som har en bra förklaring?

Random Hero
4 047 Inlägg
21 maj 2009
kolla ifall steget går i protect

Dog food lid. Backwards

SQ
1 343 Inlägg
21 maj 2009
Funkar någonting nu? eller är de bara basarna som dött? kolla över alla kopplingar.. för funkar de innan batteribyte så tror ja inte de ska krångla efter heller.. kolla säkringarna med..

Ljudnörd!

41 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Vad menas med det?

SQ
1 343 Inlägg
21 maj 2009
finns en "protect" lampa på steget.. kolla om den lyser..

Ljudnörd!

Random Hero
4 047 Inlägg
21 maj 2009
Lardi skrev:
finns en "protect" lampa på steget.. kolla om den lyser..

rör diod oftast smile kolla också om power lyser, oftast en grön diod

Dog food lid. Backwards

41 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
det var så att jag skulle mäta över slutsteget plus - minus. Så dog hela bilen. Men efter det fixa jag nytt batteri. och nu funkar alla högtalare men inte baslådan? Kan den blivit bränd eller sönder på något sätt?

Random Hero
4 047 Inlägg
21 maj 2009
hade du på ampere när du mätte då lr ? då har troligvis stegets inre säkringar lr nån krets gått, spolarna i basen kan ju okcså ha brunnit av kortslutningen

Dog food lid. Backwards

41 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Kollade säkringarna utan på dem hade inte gått. Men högtalarna där bak går? dem är kopplade med slutsteget. Inga lampor lyser.

Random Hero
4 047 Inlägg
21 maj 2009
roma_dota skrev:
Kollade säkringarna utan på dem hade inte gått. Men högtalarna där bak går? dem är kopplade med slutsteget. Inga lampor lyser.

säkringarna utanpå är till kanalerna på steget. om inga lampor lyser på steget är på kan steget va heldött, säkringen på +kabeln kan ha gått lr remoten ger inte 12v att sätta på steget

Dog food lid. Backwards

1 785 Inlägg
21 maj 2009
roma_dota skrev:

Börja med att kolla så du har spänning fram till steget. Ta bort högtalarkablarna vid steget och starta bilstereon. Kolla så steget går igång utan att det ställer sig i protect mode.

Mät och kolla så dina talspolar i basarna är okej. 2 eller 4 ohm beroende på hur du har kopplat och vilka högtalare du har.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 435 Inlägg
21 maj 2009
Han säger ju att steget just nu driver bakhögtalarna men inte baslådan.. Då funkar uppenbarerligen steget.

Kolla upp anslutningarna mellan baslåda - slutsteg.

1 785 Inlägg
21 maj 2009
Alpinabiturbo skrev:
Han säger ju att steget just nu driver bakhögtalarna men inte baslådan.. Då funkar uppenbarerligen steget.

Kolla upp anslutningarna mellan baslåda - slutsteg.

Oj förlåt det var ju givet att bakhögtalarna var kopplad till steget och inte till huvudenhetens bakre kanaler?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök