4021
Sök

Ut med stereon saab 9-3 -04

3 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
tjenna tjenna, jag har stött på ett problem. Jag fattar inte hur man får ut stereon från bilen, har haft X antal personer som också kollat på de men inte fattat något heller.
Så va säger ni allmäktiga, hur fan gör man? ta fram hammarn o banka ? mad

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
26 maj 2009
Säger bara lycka till o få ut den big_smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

3 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Lossa fläktgallret ovanför, bakom detta sitter stereon med två torx (T20-T25). Lyft stereon lite grann och dra ut den.

Tack, ska pröva de imorron smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 maj 2009
Är det själva ICM (huvudenheten med/utan display) som du vill ta lös, eller är det CD-spelaren med förstärkaren? Bara så du vet så finns ingen lågnivåutgång där, men men.

Om du vill ta lös Cd-spelaren & förstärkaren så får du börja med att ta tex 2st spårmejslar eller annat tunt och platt och kör in på sidorna om Ac-enheten. Bänd lite med dom så bör den åka ut så du kan få tag i den, sen så det bara att dra och koppla lös kablarna på baksidan. CD-spelaren med förstärkare sen får du lös genom att trycka dom två metallflärparna på vardera sida inåt. Sen så är det bara att dra.

Om det däremot är ICM du vill ha lös så kan du nog följa Swedenrockers inlägg, har själv aldrig gjort det så jag vet inte. Men lycka till! smile

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
vart sitter lågnivån på 9-3or då? neutral

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 maj 2009
Finns inte, systemet kommunicerar via en optisk buss. Om du vill bygga vidare så är det hög till lågnivå omvandlare om gäller, eller så kör du högnivå direkt in i steget. Men vad har du för system idag och vad är det du vill göra? Om du har minsta och vill koppla in en bas så är det kört då du inte kan få tag på signal med rätt frekvenser nånstans.

MVH// Christoffer
Senast redigerat av ChriZtoffer (27 maj 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök