4412
Sök

Europcar har dragit för mycket pengar, vad göra?

281 Inlägg
28 maj 2009
ja vi hänger med...oroa dig inte pengarna kommer oftast inom tre bankdagar, sen förstår jag att du inte har mycke pengar som student men du kanske ändå skulle försöka ha ett sparkonto, lägg 100kr i månaden bara de blir ngt.... ha de bra och hoppas de löser sig och att din flickvän får en bra födelsedag

/Deki

1 893 Inlägg
28 maj 2009
Du kör med fel anfallsvinkel till problemet.
Du skall givetvis ta kontakt med banken och ingenting annat.
Har hyrföretaget inte rätt att debitera pengarna, så kommer banken ta tillbaka dem. Tar du det från början med banken, så de är insatta i problemet, slipper du övertraserings avgifterna, det är ju europcar som övertraserat ditt konto, inte du.

När någon drar pengar olovligt från en persons visa kort, är det banken som i första hand är skyldig att återinsätta pengarna på ditt konto, och deras uppgift att jaga tillbaka pengarna.
I alla sådanna här fall är det banken du skall börja med.

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Du kör med fel anfallsvinkel till problemet.
Du skall givetvis ta kontakt med banken och ingenting annat.
Har hyrföretaget inte rätt att debitera pengarna, så kommer banken ta tillbaka dem. Tar du det från början med banken, så de är insatta i problemet, slipper du övertraserings avgifterna, det är ju europcar som övertraserat ditt konto, inte du.

När någon drar pengar olovligt från en persons visa kort, är det banken som i första hand är skyldig att återinsätta pengarna på ditt konto, och deras uppgift att jaga tillbaka pengarna.
I alla sådanna här fall är det banken du skall börja med.

Ok det där lät riktigt vettigt, ska ta och ringa på en gång!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

406 Inlägg
28 maj 2009
Soderqvist skrev:
Hejsan!

Hyrde en bil från Europcar i gävle förra veckan och betalde då när jag hämta bilen och nu igår drog dom yttligare 1 600 kr från kontot så nu ligger jag minus och kommer få en massa övertrasseringsavgifter och liknande från banken, dom lovade att sätta in pengarna direkt när jag ringde men det har nu gått ett dygn och jag har inte fått pengarna vad ska jag göra?

Försäkringsbolget ska juh ha sina pengar snart (den första) måste ha pengarna innan det! Kan inte göra nått då jag inte kan tanka bilen kan inte köpa snus kan inte göra ett skit!

Ska Europcar betala min övertrasseringsavgift då dom inte skulle dra pengarna igentligen? Kan inget om tvister med företag och jag håller på bli tokig!

//Soderqvist

Brukar ta 1-3 bankdagar för företag.. innan du har dina pengar smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

660 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Gujen skrev:
Brukar ta 1-3 bankdagar för företag.. innan du har dina pengar smile

Ja idag är den tredje bankdagen, vi får väll se vad som händer efter kl 24:00 om jag fått mina pengar eller inte...

Iaf så var jag till banken idag och jag fick fylla i några papper som sen ska skickas till stockholm och dom i sin tur skulle ta kontakt med Europcar som sen skulle godkänna reklamationen och sen måste vi kontakta Swedbank och få papper från dom på att vi betalat, det hela blev en enda stor gröt och om jag har tur, om jag har tur enligt bankmannen så har jag pengarna i slutet på nästa månad om allt går som det ska...

Bara hoppas på att Europcar sätter in pengarna snart för jag kan inte vänta så länge...

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 893 Inlägg
28 maj 2009
Dröjesmåls ränta? (Du skulle fått betala det om du väntat med en inbetalning till slutet på nästa månad!)
De är blixt snabba på att ta våra pengar, igentligen kriminellt att pengarna inte kan gå lika snabt åt andra hållet. Speciellt när de gjort fel.

Sök