2692
Sök

Japs dämpare eller ej?

40 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Nu ska man byta ut den gamla risiga DTM dämpen på golfen....

Nu till min fråga, ska man satsa på en Stor rund Japs dämpare eller tror ni ej de passar på golfen?
Kom gärna med förslag på andra modeller som passar om ni kan........

Bilen ifråga:
http://www.garaget.org/?car=5997

BMW Power
2 362 Inlägg
18 juli 2006
Jag har ju japsdämpare på min. I början tyckte man att det passade bra och gav fint ljud, men sen tänkte man att det kanske inte passar så bra på en golf, och att en dtm:are skulle vara bättre. Men nu så tycker jag ändå att den passar. Vet inte om jag har någon bild på röven här på Garaget.org men man kanske skymtar den lite på någon bild smile

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

23 Inlägg
18 juli 2006
ja för faan japsdämpare sitter fint:)

40 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Okej, men jag va ju faktiskt på VW-träff i helgen i Östersund och såg både mattias och tobbes bilar, men så klart tänkte jag inte på å kolla va dom hade för avgas.......

De e inte så att du kan fixa en bild på din bil Kevin eller kanske länka till några andra bilder med "japs golfar"....

MVH Stige

311 Inlägg
18 juli 2006
Jag tänkte köpa en jappsare till min audi och jag funderar åsså på om det passar men det gör det nog.. men på tyska bilar så ser nog DTM bäst ut... det blir skoj å se hur det blir... spännande!! Skaffar en imorn big_smile

BMW Power
2 362 Inlägg
18 juli 2006
golfstige skrev:
Okej, men jag va ju faktiskt på VW-träff i helgen i Östersund och såg både mattias och tobbes bilar, men så klart tänkte jag inte på å kolla va dom hade för avgas.......

De e inte så att du kan fixa en bild på din bil Kevin eller kanske länka till några andra bilder med "japs golfar"....

MVH Stige

Tobbe har också japs. Men jag kan ta och försöka fixa lite bilder smile

BMW, bogsering med wire :/

40 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
De låter bra de, jag vill gärna ha en bild snett från sidan så att man ser utblåset men även det vänstra bakhjulet..........

Om nån fler har bilder så får ni gärna länka till dom.

Tack på förhand...

301 Inlägg
18 juli 2006
nagasaki.020 skrev:
Jag tänkte köpa en jappsare till min audi och jag funderar åsså på om det passar men det gör det nog.. men på tyska bilar så ser nog DTM bäst ut... det blir skoj å se hur det blir... spännande!! Skaffar en imorn big_smile

Klart att du ska ha japs dämpare satt som en smäck på min A4

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

311 Inlägg
19 juli 2006
Nu har jag köpt en japsdämpare me behandlad kant och omrappat i röd aluminium... skitsnygg ni får nån bild senare... frågan e hur ja ska montera den.. har lite tips eller? Köpte en klampa och ett litet rör se om man kan banka lite eller så..

311 Inlägg
19 juli 2006
Vad tycker ni om min nya dämpare? Kolla länken...

http://www.garaget.org/?car=18669&image=241394

Fet, eller hur? Ska ha en liten dekal på den...

Wankel
1 080 Inlägg
19 juli 2006
personligen tror jag inte det passar på golf, men det är din bil så gör vad du tycker blir snyggast

MDS Västerås

79 Inlägg
19 juli 2006
Tror nog att det skulle passa med en oval dämpare.

40 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
Tacksam för förslag.........

Men är osäker, skulle nog hjälpa med några bilder på Japs golfar.........
För blir de inte Japs så finns risken att de blir ett nytt DTM....

TVT Member
377 Inlägg
19 juli 2006
jag har nog nån bild på kevins "bak" ska kolla det....

http://www.garaget.org/mypage/?user=_Jo … image=4069

inte såå jätte bra bild då... men man ser ju lite ändå.. tongue ja tycker det ser riktigt bra ut !!!
Senast redigerat av _JoCCeV (20 juli 2006)

Sök