3236
Sök

Regbesikta bilen Tänka På?

30 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Så Nu var det Time Bilen Ska regbesiktigas Början av nästa vecka

vad ska man tänka på? kommer den gå igenom med allt lull lull underhuven?
ska man säga hur många hästar det Igentligen är eller tona ner det lite?
turbo mätare, varmätare extra asso klagar dom på sont eller är det bara köra o se vad dom säger

Nervös smile

161 Inlägg
28 april 2009
Inte låta dem köra bilen min supra kvaddade dom

High Speed Low Drive!

KHRacing
28 april 2009
Bilen skall vara så orginal som möjligt enligt reglerna & detta brukar eftersträvas på en regbesiktning

30 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
haha såg de i tidningen fy fan sad

Orginal haha då är de fan kört ....

274 Inlägg
28 april 2009
vart är den importerad ifrån? ska du ta den på eget bruk eller för annat ändamål?

fyllo

30 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
importerad för 2 månader sen av mig från england .... Eget ban bruk smile

57 Inlägg
28 april 2009
Zonox skrev:

Var det nu en fånig reporter som sa "Sitt nu vid bilen och se vissen ut så blir det en jättefin bild till artikeln" eller var det ett äkta ögonblick?

274 Inlägg
28 april 2009
okej, tur det då.. smile  har du bytt ljusen på den? flytta dimljuset bak eller ta bort skiten.. kolla alla vanliga skitsaker också träligt o få en ombes för att de inte finns nå spolarvätska..

fyllo

30 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
haha jo får väll hoppas på det bästa smile lysena e byta o allt kontrolerat så ska väll gå igenom om inte dom gnäller på allt bling i motorn eller avgas värden eller nå sånt skit !

870 Inlägg
29 april 2009
Går det igenom med utlåset framför framhjulen?

Aktad Medlem
301 Inlägg
29 april 2009
Du lär få köpa en hel del orginaldelar till den där för regbes. Hoppas jag har fel.

1 517 Inlägg
29 april 2009
hur mycket kostade den att  importera den ?? + hur mycket bilen gick på? om man får fråga? (:

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

30 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Inge Köpa Orginal Delar här inte .--- då köper jag en vanlig 94 sunny o tar den skylten ... smile

köpte den för 54 000 :- sen 2000 för nissan regbevis sen lyssena o avgassystem bygge smile
o 500 för ursprungs kontroll o nåt för regbesiktingen .... fick ja me allt ?  smile

161 Inlägg
30 maj 2009
Markus_O skrev:
Zonox skrev:

Var det nu en fånig reporter som sa "Sitt nu vid bilen och se vissen ut så blir det en jättefin bild till artikeln" eller var det ett äkta ögonblick?

both i gues kunde juh inte se henne utan att må dåligt just då

High Speed Low Drive!

342 Inlägg
30 maj 2009
En registreringsbesiktning skiljer sig ju ganska rejält från en ordinarie besiktning.

Rent juridiskt ska bilen som importeras vara HELT efter fordonstillverkarens ursprungliga typgodkännande för att klara en registreringsbesiktning.
Det innebär rätt motorspec, rätt effektuttag, rätt avgasvärden, rätt bromsar, rätt fälgdimension, rätt däck dimension ... Rubbet som bilen var när den lämnade fabriken som ny.
Annars riskerar den underkännande med krav på återställning innan den kan bli godkänd.

I praktiken kan besiktningmannen givetvis missa vissa saker eller (om personen är riktigt hygglig) se genom fingrarna för vissa detaljer.
Men större ingrepp och kraftigare modifieringar är definitivt inget som jag hade åkt in med på en registreringsbesiktning.

Kom även ihåg att det inte är vem som helst hos SBP som får genomföra en registreringsbesiktning.
Detta genomförs av särskilt utbildad personal och utförs som en direkt följd av detta enbart hos särskilt uvalda stationer.

Och en godkänd registreringsbesiktning räknas som sagt inte som att bilen även är besiktigad och godkänd. Nej, du måste även genomföra en ordinarie besiktning av fordonet i efterhand.
Det säger nog en del om att det inte är att räkna som samma sak (även om nu ingen påstått det).

Av egen erfarenhet kan jag säga att det räcker med utbytt avgassystem (till sportsystem) för att man ska riskera att vara ute på hal is.
Jag känner till ett fall där ägaren fick underkänt med krav på åtgärd (montera originalsystem) innan de skulle godkänna hans bil.
Så det behövs verkligen inga stora avvikelser från originalspec för att få bilen underkänd.

Jag hade definitivt inte chansat att åka in med en tunad bil till en registreringsbesiktning.
Men det är jag det ...
Senast redigerat av 9Femma (30 maj 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Sök