3466
Sök

Saab Turbo X VS 740 Tic = Vinst för 740in ?

huh?
10 427 Inlägg
31 maj 2009
#181
Hamilton skrev:
Var ni fått 0-200 på 31 sec vet jag inte för den gör det på 27.6

Teknikens Värld mätte upp 31,6 på Turbo X SC

http://www.teknikensvarld.se/files/0813 … urbo_x.pdf <- där är testet


5 198 Inlägg
31 maj 2009
#182
Men håller ni på än

193 Inlägg
31 maj 2009
#183
Hockeyfrillan skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=r6r2JUDH_Qs
Så,Nu är alla glada och nöjda.

big_smile Time to say goodbye. Klockrent avslut.

Tycker dock 9-3an sticker lite dåligt med tanke på att det är flygande i 3an. Iofs har Volvon rejält mer effekt.
Senast redigerat av Falcy (31 maj 2009)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 maj 2009
#184
henrikh skrev:
Funkiee skrev:
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?

Det finns väl 3 upplagor av XC70, vilken årsmodell tänker du på? Den senaste är iaf väldigt tung. 1,8ton tjänstevikt.

Volvo XC70 2.5T AWD (2004) är det smile tänkte på att du skrev att den senaste väger 1.8 ton, de är ju inte så mycket, med tanke på att saab 9000 cs väger 1960kg enl. instruktionsboken tongue men motorn har ju endå 210 hk / 320 Nm o saaben har då i 2.0 motorn 131 hk / 175 Nm o väger mer än senaste volvon neutral

Fortfarande konstigt, jag fattar inte det? den har ju bra mycket ber hästar, o ork, o den väger då mindre än saaben, o endå är den segare, någon annan som kanske vet varför?

Mvh Patrik


355 Inlägg
31 maj 2009
#185
Funkiee skrev:
henrikh skrev:
Funkiee skrev:
men så otroligt mycket kan väl inte en xc70 väga så att den blir segare än en saab 9000 2.0 utan turbo 0-100? motorn är en 2.5T i volvon, så de borde ju vara mer tryck i den än saaben ifråga... eller?

Det finns väl 3 upplagor av XC70, vilken årsmodell tänker du på? Den senaste är iaf väldigt tung. 1,8ton tjänstevikt.

Volvo XC70 2.5T AWD (2004) är det smile tänkte på att du skrev att den senaste väger 1.8 ton, de är ju inte så mycket, med tanke på att saab 9000 cs väger 1960kg enl. instruktionsboken tongue men motorn har ju endå 210 hk / 320 Nm o saaben har då i 2.0 motorn 131 hk / 175 Nm o väger mer än senaste volvon neutral

Fortfarande konstigt, jag fattar inte det? den har ju bra mycket ber hästar, o ork, o den väger då mindre än saaben, o endå är den segare, någon annan som kanske vet varför?

Mvh Patrik

Det kan väll inte stämma. Min full specade Aero ligger på 1650 enligt regg papper. Har aldrig vägt den i o för sig.


Mvh Jonas

Mvh Jonas

179 Inlägg
31 maj 2009
#186
MrLila skrev:
Pelle84 skrev:
Tvivlar inte ett dugg på att 740n drog en turbo x. Har själv haft möjligheten plåga en sån och den var bara en enorm besvikelse. Den här fina v6 med den här stora balla turbon o ändå så hände det inte ett skit när man gasa. Saab känns inte som förr!! Hade själv en gammal 900 t16 från -90  o den var helt klart sjukt rolig att köra, den var iofs en smula trimmad..

Hej!

Kan ju beror på att GM har sabbat allt rollsmile

Kan också bero på den tungdrivna fyhjuldriften bla precis som S60R som jag inte heller blev impad av. Att skylla allt på GM så fort där e något som e dåligt e bara löjligt fast dom inte bidragit med något bättre för SAAB..


kaptenXaos
136 Inlägg
31 maj 2009
#187
jag fattar inte riktigt hur ni kan säga att 740 vann utan att ha sett något race utan grundar det på en egen filmad film på en hastighetsmätare i en 20 år gamal volvo hur exakt är den då. Gör en bänkning och en riktig mätning så får vi se sen


7 120 Inlägg
31 maj 2009
#188
Smedhult skrev:
När ni tar lån för att köpa er en ny bil, Medföljer det en slags bok om hur mycket man ska hata gamla billiga volvoar då? Och hur äckliga folk utan banklån är? för dom kör ju 740 =S

Ja.

518 Inlägg
31 maj 2009
#189
Smedhult skrev:
jag skulle också kunna va stolt över att ja drar gamla 740iar med min nya saab9x aero turbo mega sport, men ja är inte lika dum i huvudet o tar lån för o köpa ny bil, som banken ändå äger.

När ni tar lån för att köpa er en ny bil, Medföljer det en slags bok om hur mycket man ska hata gamla billiga volvoar då? Och hur äckliga folk utan banklån är? för dom kör ju 740 =S

Det där var nog det dummaste jag läst på garaget någonsin. Oerhört barnsligt inlägg - håll dig till Lunarstorm eller nån moppesida där du hittar likasinnade.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

95 Inlägg
31 maj 2009
#190
Hade varit väldigt kul att se hur bra 740:in hade hängt med i kurvorna wink

Kan inte någon låsa denna paj-kastningstråd nu ? smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 maj 2009
#191
MrLila skrev:
Funkiee skrev:
henrikh skrev:

Det finns väl 3 upplagor av XC70, vilken årsmodell tänker du på? Den senaste är iaf väldigt tung. 1,8ton tjänstevikt.

Volvo XC70 2.5T AWD (2004) är det smile tänkte på att du skrev att den senaste väger 1.8 ton, de är ju inte så mycket, med tanke på att saab 9000 cs väger 1960kg enl. instruktionsboken tongue men motorn har ju endå 210 hk / 320 Nm o saaben har då i 2.0 motorn 131 hk / 175 Nm o väger mer än senaste volvon neutral

Fortfarande konstigt, jag fattar inte det? den har ju bra mycket ber hästar, o ork, o den väger då mindre än saaben, o endå är den segare, någon annan som kanske vet varför?

Mvh Patrik

Det kan väll inte stämma. Min full specade Aero ligger på 1650 enligt regg papper. Har aldrig vägt den i o för sig.


Mvh Jonas

enligt instruktions boken är aero modellen lättare än cs :S

Skattevikt, kg: 1500
Tjänstevikt, kg: 1500
Totalvikt, kg: 1850
eller kollar jag på fel? tongue kollar på totalvikt, o de där är då för min CS blir inte klok på de här tongue

http://www.garaget.org/video/9t9b88vkrrom  här är den sega volvon tongue hittade tillslut smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
#192
Värst vad alla hänger upp sig på det där med banklån, är det så svårt att förstå att väldigt många i det här landet kan plocka ut en ny TurboX i samma takt som svensson köper en påse plockgodis utan att behöva oroa sig?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

179 Inlägg
31 maj 2009
#193
Det där e en lättrycks turbo på 210hk, bilen väger strax under 1900kg och har fyrhjulsdrift så det e inte konstigt den e seg.. Den tillhör långt ifrån volvos vassaste modeller, och den e inte byggd för att vara det heller då den ska vara halvt terreng gående med allt vad det innebär..


Redlinefoto
259 Inlägg
31 maj 2009
#194
Suck, fan om jag skulle starta en tråd om alla som gasat på och sedan släppt förbi en, då hade jag "vinnit" mot en hel del sportbilar, om man ligger i 200blås och det kommer nån fjant som tror man tävlar inte fan bryr man sig tongue
då lägger man sig åt sidan och låter han "vinna" så blir han nöjd och glad tongue

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

2 014 Inlägg
31 maj 2009
#195
Dylika trådar har en tendens att spåra ur och bjuda på både det ena och det andra vad gäller kränkande uttalanden om andra medlemmar här på forumet. Här har det dessutom uttryckts önskemål upprepade gånger om att tråden inte ska tillåtas fortsätta.

Tråd låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex


Sök