4040
Sök

Snart inga mackar med 98 oktan kvar?

680 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
snart finns de inga mackar kvar med 98 okt vad kör ni alla med turbo på sja??
hur är shells v-power??
Senast redigerat av chrizz (4 juni 2009)

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
4 juni 2009
Dyr smile Men jag kör på den ändå utan turbo.

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

680 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
vad motsvarar v-power i oktan då

1 396 Inlägg
4 juni 2009
demk skrev:
vad motsvarar v-power i oktan då

99

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 juni 2009
Konovertera över bilen till E85 då? 104 oktan och milkostnad som 95oktan ungefär.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

735 Inlägg
4 juni 2009
Kör v-power i min s60 2.5T bsr.. Går ju rätt okey i alla fall smile Garanterat bättre soppa än 98 som sägs variera i kvalitet. Värt pengarna i en omappad svensonbil? Nja... Kostar nog mer än det smakar. Dom där extra 5 hästarna märker man ändå inte av. Gasade mot en polares farsas exakt likadana S60 2.5T, skillnaden var att han körde JET 98 och jag v-power. HELT dött lopp ända upp till toppfart
Senast redigerat av tobee (4 juni 2009)

1 675 Inlägg
4 juni 2009
demk skrev:
snart finns de inga mackar kvar med 98 okt vad kör ni alla med turbo på sja??
hur är shells v-power??

Finns nog fler mackar än den du brukar tanka 98 på tongue finns det 95 finns det 98 alla fall där jag tankar wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

15 Inlägg
4 juni 2009
V-power innehåller ju lite mumsiga tillsatser som är bra för bilen i övrigt därför tankar jag ibland. Men att tanka det för att få snabbare bil, nja...Om den inte är trimmad vill säga, då är det en annan femma...

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 juni 2009
98 finns ju överallt, dock börjar det försvinna på JET-mackarna, däremot börjat 96 försvinna vilket är tråkigt sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

vinnarskalle!
907 Inlägg
4 juni 2009
98 finns inte på JET i Östersund iaf, vilket är synd. Preem's 98 finns fortfarande kvar som tur är, endast 500 meter ifrån där jag bor smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
4 juni 2009
Slash skrev:
98 finns ju överallt, dock börjar det försvinna på JET-mackarna, däremot börjat 96 försvinna vilket är tråkigt sad

96, vem tankar det?

Jonas

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 juni 2009
NITROUS skrev:
Konovertera över bilen till E85 då? 104 oktan och milkostnad som 95oktan ungefär.

Lysande idé om man gillar att tanka hela tiden smile

var det inte audi jag läste här om kvällen som ENBART gick att köra på 98?  jag var själv förvånad över att den myten fortfarande hålls vid liv trots att som TS påtalar då att 98 oktan försvinner.

Många Audisar som säljs billigt till hösten mån tro?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 854 Inlägg
4 juni 2009
finns ju oktan boost om 98 försvinner

96 är en blandning av 95/98 helt onödig den kan dom ta bort.

tankar man 98 så kostar det lika mycket som 95 för man kommer längre på 98 det jämnar ut sig.

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 juni 2009
torpis skrev:
NITROUS skrev:

Lysande idé om man gillar att tanka hela tiden smile

var det inte audi jag läste här om kvällen som ENBART gick att köra på 98?  jag var själv förvånad över att den myten fortfarande hålls vid liv trots att som TS påtalar då att 98 oktan försvinner.

Många Audisar som säljs billigt till hösten mån tro?

På mitt tanklock står de  98 oktan superbenzin... Men i instruktionsboken står de att de går att köra på 95 vid nödfall.. tongue  Tror de är de nya FSI motorerna man ska ha 98 i. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök