2626
Sök

Proffstona rutorna

14 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Hej
Jag vill tona rutorna på min Audi A4 Avant 2008 hos en firma för att garantera att det blir 100% bra. Jag har kollat hos Ditec men tycker att dem är något dyra. I värsta fall får det bli dem men kom gärna med förslag hos andra i Malmöområdet.

DOCK VILL JAG VETA FÖLJANDE
Finns det ingen teknik som kan garantera att det blir 100% bubbelfritt även längst ut i hörnen där rutan har små små svarta prickar. Svårt att beskriva men ta en titt på bilden nedan, försöker illustrera vad jag menar där. Min kompis lämnade nämligen in en bil hos en firma i malmö (ej ditec) och solfilmen blev ljusare som en ram runt hela rutan. Blir resultatet så vill jag inte tona rutorna, dock har jag sett liknande bilar som inte har denna "ram".

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28850/680702_gh8wri.jpg

313 Inlägg
7 juni 2009
Vissa våtslipar försiktigt ner dom "pulorna".
För att komma ifrån det helt och hållet så för du tyvärr lämna in så dom för bränna rutorna.. Alltså ingen film utan bränner rutan.. Så det blir "fabriks tonat"..
Men då får du inget UV skydd m.m!

987 Inlägg
7 juni 2009
Jag har tonat mina själv och har sånna där bubblor rumt på vid skuffen, men inga bubblor, så nog bör väl proffs klara det betydligt mkt bättre..

i like it load

Sök