2902
Sök

Kamaxel problem,

136 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Som sagt, skulle sätta tillbaka kamaxeln efter topprenoveringen och drog den så jag drog överfall 34251
med 20 nm, men kammen låste sig och verkligen vägrar gå runt, vad kan jag ha gjort för fel eller vad kan felet vara? Hjälp mig smile

4 001 Inlägg
7 juni 2009
sitter toppen på motorn? då kan du ha tryckt ner ventilerna mot kolvarna.
Drog du ner överfallen direkt eller drog du ner lite i taget?
Är det en standardkam?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

242 Inlägg
7 juni 2009
sitter överfall på rätt plats? sitter dom åt rätt håll?

136 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
ja allt sitter rätt och ventilerna kan inte ta i kolvarna eftersom dom inte går ner tillräckligt långt, allt är orginal alla ventiltryckare sitter rätt och har inte planat toppen, så greppar inte riktigt varför den inte går runt ;(

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 juni 2009
hur mycket tar du i när du försöker snurra kamdrevet? står en kamnock mot en tryckare kan det gå tungt eftersom ventilfjädrarna håller emot.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Supraman
2 300 Inlägg
7 juni 2009
lossa allt igen och dra med en anings mindre moment.
Det e viktigt att man ser till att man drar åt alla skruvar jämnt så att kammen kommer ner snett i sina säten

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

136 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
hur mycket tar du i när du försöker snurra kamdrevet? står en kamnock mot en tryckare kan det gå tungt eftersom ventilfjädrarna håller emot.

tillräckligt för att den ska ha gått runt för länge sen, det ända jag noterade nu när jag kollade var att ena överfallen sitter med siffran på vänstra sidan istället för högra.

Trafikledare
563 Inlägg
7 juni 2009
allexx skrev:
NITROUS skrev:

tillräckligt för att den ska ha gått runt för länge sen, det ända jag noterade nu när jag kollade var att ena överfallen sitter med siffran på vänstra sidan istället för högra.

Då blir det tvärlås.. Vänd på överfallen så att dom sitter på rätt håll...

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 juni 2009
Plocka bort och montera igen, dra i flera omgångar

Rock'n Roll

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
7 juni 2009
Det är viktigt att du sätter överfallen på exakt samma ställe eftersom dom har "skurit" till sig med kamaxeln.

832 Inlägg
7 juni 2009
Ta oljekannan och spruta på lite olja på kammen och överfallen om du inte har gjort det och sätt överfallen åt rätt håll och plats så ska det nog funka och dra åt lite åt gången som sagt.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök