4393
Sök

mozilla firfox laggar

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 december 2008
när jag hade NOD 32 så slutade MSn messenger att funka....testa avinstallera NOD och byt antivirus och anti spyware! till typ Avast som är gratis!

Team Insane Racing

1 814 Inlägg
31 december 2008
Malm3n skrev:
när jag hade NOD 32 så slutade MSn messenger att funka....testa avinstallera NOD och byt antivirus och anti spyware! till typ Avast som är gratis!

Avast är jobbigt, avira är bättre smile

511 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
jaha ok ja ska ta bort nod då men kan ni tipsa på BRA gratis virus program

?

511 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Malm3n skrev:

tack för tipset avinstalera det ock nu funkar allt igen.Men kan ni ge tips på antivirusprogram?

?

Mästare
2 947 Inlägg
31 december 2008
nonno skrev:
Malm3n skrev:

tack för tipset avinstalera det ock nu funkar allt igen.Men kan ni ge tips på antivirusprogram?

AVG har jag, vet inte om det är gratis eller om det bara är någon trial-version jag har, men det verkar funka. roll tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

511 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
nu har jag ett nytt problem igen,säker nått ja har glömt uppdatera eller liknande.Ingen skillnad vad ja provar för webbläsare så laggar det konstant,specielt när jag ser på film,spelar nått så börjar hela skiten att gå typ 10 gånger långsammare.och jag är inte så kunnig på att fixa sånt här så därför önskar jag seriösa svar.Gärna nått bra gratis virus program + om det finns någon uppdtering som ja borde göra,eller andra tips.nästan samma sak som tidigare men inte riktigt.

MVH

?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
10 juni 2009
Kan börja med att säga att ditt problem är att det hackar, inte laggar. Lagg har med svarstider i olika nätverk att göra.
Men trycka ctrl-shift-esc, tryck på process-fliken och sedan på CPU för att sortera efter vad som tar upp mest processorkraft. Är det nåt (förutom "System Idle Process" (vet tyvärr inte vad det heter på svenska)) som äter mer än några få procent så kan det mycket väl vara det som är boven.
Men annars, har du ingen kompis eller nåt som kan hjälpa dig? För du verkar inte vara hajj över huvud taget på det där med datorer.. ;P

Whine whine!

645 Inlägg
10 juni 2009
Rickard-v skrev:
Nu ler jag inte, nu ser jag ut som ett frågatecken när jag läser vad autonom skrivit.

Vad tusan menar du???

Ähhh låt Windows fånarna sitta med sina problem, kör också stenhårt med mac. har haft 5 macar hittils och har aldrig haft en så problemfri dator ever. Windows använder jag bara för spel på min Macbook.

Ontopic: AVG har jag använt och använder på min ASUS EEE, funkar kalasbra och har inga bekymmer med uppdateringar där.
Senast redigerat av Quantic (10 juni 2009)

511 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Urkas skrev:
Kan börja med att säga att ditt problem är att det hackar, inte laggar. Lagg har med svarstider i olika nätverk att göra.
Men trycka ctrl-shift-esc, tryck på process-fliken och sedan på CPU för att sortera efter vad som tar upp mest processorkraft. Är det nåt (förutom "System Idle Process" (vet tyvärr inte vad det heter på svenska)) som äter mer än några få procent så kan det mycket väl vara det som är boven.
Men annars, har du ingen kompis eller nåt som kan hjälpa dig? För du verkar inte vara hajj över huvud taget på det där med datorer.. ;P

haha,nä ja är inte så bra på datorer ock har inte så kunniga kamrater.Men tack det kan i alla fall hjälpa lite

?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juni 2009
Ladda ner programmet Malwarebytes anti-malware, brukar hitta och plocka bort det mesta rätt snabbt.

Ang Windows vs. Os X, har då aldrig haft några virus i mina windowsdatorer, beror lite på hur man sköter dem och hur man beter sig på nätet också. Att ett såpass begränsat os som OS X skulle vara överlägset Windows är bara löjligt. Trots detta har jag ett flertal gånger varit nära att köpa en, och sitter med en "begränsad" iPhone och är jättenöjd.

Det finns för och nackdelar med båda systemen, rätt skötta är de likvärdiga.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök