4298
Sök

Får ej igång stereon Volvo 144an!

141 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Har köpt mig en volvo144 igår och skulle fixa stereon men kunde inte riktigt hitta några fel..

En kabel till "power" i stereon går hela vägen till pluspolen, den borde väl ändå starta med bara den?
Men ala andra kablar verkar också hela, har bytt kabelskorna efter powerkabeln men inget resultat, strömmen kommer iallafall fram till stereon för provade en annan stereo och den låter som att den skickar ut skivan när man köttar in den,

Och min andra blinkar en lampa på när den är ikopplad men får ej igång den... kan också säga att båda fungerar i andra bilar! så inga fel på sjävla enheten

Tacksam för svar!

2 914 Inlägg
11 juni 2009
är det en "ny och modern" stereo??
isf ska den ha (obs jag kan ha fel på färger) kontinuelig plus på gul och röd, sen svart till en bra och stadig jordningspunkt

141 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
är det en "ny och modern" stereo??
isf ska den ha (obs jag kan ha fel på färger) kontinuelig plus på gul och röd, sen svart till en bra och stadig jordningspunkt

Nej den jag försöker få att fungera är ej speciellt modern, men den andra jag provade är rättså modern

2 914 Inlägg
11 juni 2009
men hur ser den ut/heter den?? har du bilder?? tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (11 juni 2009)

141 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
men hur ser den ut/heter den?? har du bilder?? tongue

Den jag vill ha igång är en blaupunkt Acr-3250

Och den andra jag testade heter LG TCH M550R, Båda fungerar i morsans bil...

Men ska kolla jord och sådant imorgon, eftersom att strömmen komemr ju iallafall fram till stereon så!
Senast redigerat av Sjoberg_W (11 juni 2009)

1 915 Inlägg
11 juni 2009
Gul kabel är minne och ska ha ständig +.
Röd kabel kopplas till radio/tändläge, alternativt ständig + om man vill lyssna på musik utan att vrida om nyckel.
svart är så klart jord-.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

141 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
Röd kabel kopplas till radio/tändläge, alternativt ständig + om man vill lyssna på musik utan att vrida om nyckel.
svart är så klart jord-.

Okej! Men det är lite random färger på dessa verkar det som... brun är till själva strömmen, till plus, minnet spelar väl inte så stor roll, bara man får igång den iallafall?

men finns en gul där, som det står på ena sidan "acc + (12v)" Och på andra sidan "illumination ground", ska den jordas eller något? Provade koppla in stereon å allt och hålla den mot karossen på lite olika ställen men den säger ingenting...

2 914 Inlägg
11 juni 2009
Sjoberg_W skrev:
larsson.m skrev:
svart är så klart jord-.

Okej! Men det är lite random färger på dessa verkar det som... brun är till själva strömmen, till plus, minnet spelar väl inte så stor roll, bara man får igång den iallafall?

men finns en gul där, som det står på ena sidan "acc + (12v)" Och på andra sidan "illumination ground", ska den jordas eller något? Provade koppla in stereon å allt och hålla den mot karossen på lite olika ställen men den säger ingenting...

annars så måste du ställa in stereon varje gång du vrider om nyckeln. tkr att man ska ha konstant plus i båda 2 tongue

1 468 Inlägg
11 juni 2009
att ha ständig ström på stereon kan också ladda ur batteriet. bättre att ha en bryt punkt där stereon dör helt och hållet utan att ja tjuvström. annars visst.
skaffa startkablar för kommande vinter bara så du inte står där. IFALL ATT.
har själv varit iden sitsen o d  e inte kul om man får gå ca 2   mil =P
kalle_kalle skrev:
Sjoberg_W skrev:
larsson.m skrev:
svart är så klart jord-.

annars så måste du ställa in stereon varje gång du vrider om nyckeln. tkr att man ska ha konstant plus i båda 2 tongue

Sök