3409
Sök

Volvo 850 GLT -93 Startar inte ! Hjälp!

77 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
ja det hela började när jag skulle släcka en felkod med hjälp av den lilla boxen höger fram i motorrummet som efter detta vägrar starta,så jag tog ut både + och - under natten,för att på så sett nollställa datorboxen i bilen,men när jag ska starta följande morgon samma problem,vägrar starta men motorn går runt som den ska. någon som har tips? tex hur man ska nollställa den lilla datorboxen osv.?sad

1 798 Inlägg
13 juni 2009
Ta ur ett stift o kolla att de finns gnista samt att bensin kommer fram. Kolla även säkringar till inspruting bränsle pump mm

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

77 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Okej,men ska man inte nollställa boxen manuellt då?,för det verkar ju vara i boxen som det spökar lite.?

8 255 Inlägg
13 juni 2009
Swaerd skrev:
Okej,men ska man inte nollställa boxen manuellt då?,för det verkar ju vara i boxen som det spökar lite.?

Har du lämnat boxen utan ström över en natt så är boxen nollad. Så det är inget att bry sig i. Utan kolla upp om den tänder och får bensin.

77 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Ja ska kolla upp det,men kan nånting gått knas när jag skulle släcka koden tro?neutral

8 255 Inlägg
13 juni 2009
Nwej, det går inte att göra nåt i diagnostikuttaget som skulle innebära att den inte startar.

385 Inlägg
13 juni 2009
tja. har exakt samma problem på min volvo s70 glt 97... fast inte pillat med data boxen! funkade när jag stängde av bilen pecis som den skulle fast sen inte startade igen... så drog ur +- men utan resultat!sad vet inte än vad det är för fel men ska åka in till verksad och kolla med dom vad dom säger:P

börn i varje hörn är fett rätt;)

8 255 Inlägg
13 juni 2009
Biggfuuckturbo skrev:
tja. har exakt samma problem på min volvo s70 glt 97... fast inte pillat med data boxen! funkade när jag stängde av bilen pecis som den skulle fast sen inte startade igen... så drog ur +- men utan resultat!sad vet inte än vad det är för fel men ska åka in till verksad och kolla med dom vad dom säger:P

Samma sak här: kolla om du har gnista eller inte. Det finns 3 troliga misstänkta: huvudreläet, bränslepumpsreläet eller kamaxelpositionsgivaren.

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
13 juni 2009
Bränslepumpen bruka ofta va tjuven på 850 iaf utav det jag ha hört...Prova knacka hårt underifrån på tanken så kanske pumpen går igång... Men kolla stiften blöt ingen gnista, torr ingen soppa...

///Widell

385 Inlägg
13 juni 2009
Marlboroman skrev:
Biggfuuckturbo skrev:

Samma sak här: kolla om du har gnista eller inte. Det finns 3 troliga misstänkta: huvudreläet, bränslepumpsreläet eller kamaxelpositionsgivaren.

ok men han pumpar fram soppa iaf....

börn i varje hörn är fett rätt;)

401 Inlägg
13 juni 2009
när min soppapump pajade då var det också sådär...funkade fin fint,,stängde av bilen i 5 min,,sen gick den inte igång.

77 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
så fixat ,fick hjälp av en god vän att nollställa bilens dator:),då va felkoder ett minne blott.

Sök