ja det hela började när jag skulle släcka en felkod med hjälp av den lilla boxen höger fram i motorrummet som efter detta vägrar starta,så jag tog ut både + och - under natten,för att på så sett nollställa datorboxen i bilen,men när jag ska starta följande morgon samma problem,vägrar starta men motorn går runt som den ska. någon som har tips? tex hur man ska nollställa den lilla datorboxen osv.?
tja. har exakt samma problem på min volvo s70 glt 97... fast inte pillat med data boxen! funkade när jag stängde av bilen pecis som den skulle fast sen inte startade igen... så drog ur +- men utan resultat! vet inte än vad det är för fel men ska åka in till verksad och kolla med dom vad dom säger:P
tja. har exakt samma problem på min volvo s70 glt 97... fast inte pillat med data boxen! funkade när jag stängde av bilen pecis som den skulle fast sen inte startade igen... så drog ur +- men utan resultat! vet inte än vad det är för fel men ska åka in till verksad och kolla med dom vad dom säger:P
Samma sak här: kolla om du har gnista eller inte. Det finns 3 troliga misstänkta: huvudreläet, bränslepumpsreläet eller kamaxelpositionsgivaren.
Bränslepumpen bruka ofta va tjuven på 850 iaf utav det jag ha hört...Prova knacka hårt underifrån på tanken så kanske pumpen går igång... Men kolla stiften blöt ingen gnista, torr ingen soppa...
Samma sak här: kolla om du har gnista eller inte. Det finns 3 troliga misstänkta: huvudreläet, bränslepumpsreläet eller kamaxelpositionsgivaren.