Jag har en fråga om ombes. Fick några halvsvar i en låst tråd så jag försöker igen i en förhoppningsvis icke låst. Om man bes. och får t.ex 5 2:or så har man en månad på sig innan körförbud och 2 innan ombes. möjligheten går utr. Om man åtgärdar alla utom ett och ombes. så får man en vecka på sig att åtgärda det 5e felet som jag förståt. Men om man väntar mer än 2 månader med att bes så det blir en ny normal bes. hur blir det då? Med det oåtgärdade felet menar jag. Blir en veckas eller blir det en månad som första gången eller blir det typ spansk fagga(körförbud). Mvh och tack på f-h
Det blir ju precis samma som en vanlig besikning, dvs du får en månad på dig, har jag för mig.
Själv har jag kört varje dag med körförbud i över ett år, dock e min bil besiktigad, bör kanske inte uppmuntra till sånt inte så kul när man åker fast.
Om du besiktar bilen och får påpekat att du har ex: tonfilm på sidorutorna utan intyg. Väntar du då ut den tid du har på ombesiktningen tills att du får körförbud. Och besiktar efter det då syns inte längre att du fick på pekat om solfilmen... vilket kan betyda att om du har tur så upptäcker dom inte det denna gången...
Om du besiktar bilen och får påpekat att du har ex: tonfilm på sidorutorna utan intyg. Väntar du då ut den tid du har på ombesiktningen tills att du får körförbud. Och besiktar efter det då syns inte längre att du fick på pekat om solfilmen... vilket kan betyda att om du har tur så upptäcker dom inte det denna gången...
kan funka om man har tur och orkar hålla på
/mvh soyd
alla nedslag som man fått på bilen finns i sbp,s data, oavsett hur lång tid det går:) /jimmy
/mvh soyd
alla nedslag som man fått på bilen finns i sbp,s data, oavsett hur lång tid det går:) /jimmy
Jo jag vet att dom arkiverar alla protokollen och det finns historik sedan första besiktningen.
men det jag menar är att dom inte kommer att kolla just sol filmen, som i mitt exempel om du besiktar efter att du fått körförbud då är den inte längre flaggad som en ombesiktning och där av kan man ha tur och klara sig denna gången... hänger du med i hur jag menar ?
/mvh soyd
Jo jag vet att dom arkiverar alla protokollen och det finns historik sedan första besiktningen.
men det jag menar är att dom inte kommer att kolla just sol filmen, som i mitt exempel om du besiktar efter att du fått körförbud då är den inte längre flaggad som en ombesiktning och där av kan man ha tur och klara sig denna gången... hänger du med i hur jag menar ?
1 gången: en månads köra, 2 månaders billigare bes, 200 kr. sen vanlig bes för 300kr
2 gången: en månads köra, 2 månaders billigare bes, 200 kr. sen vanlig bes för 300kr
3 gången: en veckas köra, 1 månads billigare ombes
Ok. Du ä säker? Hur är det med felen? Är det oavsett hur många av felen som är åtgärdade? Typ som det nu är i mitt fall. Jag besikta och fick 6 2:or och har än så länge fixat 4 av dom. Om jag nu besikrar senast 16e (vilket är sista dan) så får jag som första gången 1 månad att köra även fast ett par av 2:orna inte är åtgärdade? Vad händer om jag kommer efter 16e? Blir det samma sak då (1 månads köra) förutom att det blir dyrare? Mvh
/mvh soyd
Eller så prickar man en solig dag och så rullar man ner rutorna