2772
Sök

Blästra grillen ?

501 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Tänkte lacka grillen på saaben undrar ifall det skulle vara bra o blästra bort allt krom? har inte riktigt fått nått bra svar på hur jag ska lacka den så  färgen håller?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 juni 2009
Ja att lacka på krom är ingen hitt, det kommer börja flaga efter ett tag. Tycker grillen är snygg som den är tongue

Jonas

501 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Ja att lacka på krom är ingen hitt, det kommer börja flaga efter ett tag. Tycker grillen är snygg som den är tongue

rekomenderar du att  blästra den?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

398 Inlägg
12 juni 2009
Ska du lacka så bör du blästra den ,annars blir det som Volvo_Mannen säger att den flagnar

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 juni 2009
Om du har tålamod så kan du sitta och skära av all den skräpiga kromplaster ovanpå. Det gjorde jag. Tar en jävla tid, man skär sig 2435 i timmen och är skit tråkigt. Men händer typ inget om man slipar bara. Plus att där är plast under så blästra vet jag inte om det funkar smile

501 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
og900turbo skrev:
lägg av nu blästra en grill ???  du vet att det är plast under va? vad tror händer med plasten när cromet släpper ? såga med en såg i kromet så det blir en skåra så kan du skala av det sen ,  eller så är du smart o köper en grill som inte är kromad !

finns nog ingen grill utan krom till denna bilen men ska testa att skala bort det kolla om det funkar

501 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
og900turbo skrev:
DIEZEL_NET skrev:
og900turbo skrev:
lägg av nu blästra en grill ???  du vet att det är plast under va? vad tror händer med plasten när cromet släpper ? såga med en såg i kromet så det blir en skåra så kan du skala av det sen ,  eller så är du smart o köper en grill som inte är kromad !

finns nog ingen grill utan krom till denna bilen men ska testa att skala bort det kolla om det funkar

ofan så illa , finns det inte styling grillar o köpa annars? ska nog gå o lacka snacka med en lakerare o se vad dem säger !

Nej inga färdiga grillar till denna modell!

1 339 Inlägg
12 juni 2009
Håller med volvomannen, varför göra sig sånt besvär när den redan är snygg :p

501 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Volvo740an skrev:
Håller med volvomannen, varför göra sig sånt besvär när den redan är snygg :p

Den e ju snygg det e ingen snack om saken men jag vill ändra lite har sett några exemplar tycker den kommer bli finare...

60 Inlägg
14 juni 2009
Köp olika grader av slippapper och slipa själv ? om den som sagt är i plast så lovar jag att den håller i mindre än 1 sekund...

Sök