3793
Sök

Trim Suzuki GS500F

14 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Någon som har tips på roliga och lätta trim till sen Suzuki GS500F?

4 506 Inlägg
10 juni 2009
Den e reggad som en 25kw eller?
Isf borde det ju finnas pluggar på den, Gjorde det på polarens 400f iafa.

Kan du andas kan du dö.

63 Inlägg
11 juni 2009
antar att det är en sugmotor?  kolla denna länk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
11 juni 2009
Roligt, lätt och helst billigt går aldrig ihop! Men vill du ha något brutalt så turbo från en liten diesel och sen riktigt streetfighter-stuk!
Är det insprut på den så borde det inte var helt omöjligt att lösa med bränsledelen...

Men detta kräver ju ganska mycket kunskap och verktyg! Finns ju inga direkta paketlösningar för sånt här...
Men du lär kunna piska riktigt vassa hojar rakt fram iaf!

14 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
A den är strypt 25KW men bara på papper.

14 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Lindberg87 skrev:
antar att det är en sugmotor?  kolla denna länk
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Men det är en motorcykel på länken är det bara om bilar det är väl inte detsamma?

14 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Den e reggad som en 25kw eller?
Isf borde det ju finnas pluggar på den, Gjorde det på polarens 400f iafa.

Vad är det för plugg du pratar om? Orginal strypning typ i avgasröret?

4 506 Inlägg
15 juni 2009
Ja de finns på nätet om man söker lite.
Minns ej exakt men e den reggad som 25kw så e den ombestyckad och så e de en plugg i varje avgasrör längst fram i systemet (mot toppen alltså) Sedan minns jag inte vad det var mer.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

1 867 Inlägg
15 juni 2009
Min GS500E(likadan motor tror jag) hade strypbrickor i insuget för att få ner effekten till 25kw.

Det finns ett par tricks som är bra på dessa motorer, en lätt och billig sak är att öka förtändningen, det kan göras genom att fila upp hålen i tändplattan, eller köpa en ny rotor som ger mer tändning.
Nytt, friare avgas kan ge dig ett par kusar, och en ombestyckningssats till förgasarna.

Surfa runt lite så hittar du nog, kolla på tips till GS500E, då hittar du nog mer.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

14 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Ja de finns på nätet om man söker lite.
Minns ej exakt men e den reggad som 25kw så e den ombestyckad och så e de en plugg i varje avgasrör längst fram i systemet (mot toppen alltså) Sedan minns jag inte vad det var mer.

Vh Wallis

Det är jag som reggat den för 25KW å vi har tagit bort strypbrickorna vi satte i

14 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Min GS500E(likadan motor tror jag) hade strypbrickor i insuget för att få ner effekten till 25kw.

Det finns ett par tricks som är bra på dessa motorer, en lätt och billig sak är att öka förtändningen, det kan göras genom att fila upp hålen i tändplattan, eller köpa en ny rotor som ger mer tändning.
Nytt, friare avgas kan ge dig ett par kusar, och en ombestyckningssats till förgasarna.

Surfa runt lite så hittar du nog, kolla på tips till GS500E, då hittar du nog mer.

Tack så mycket smile

Sök