2380
Sök

Hjälp med att montera en aktiv baslåda till V50

1 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Hej,

Tänkte ge mig på att montera en aktiv baslåda i min V50 från 09 med performance paket, dvs utan slutsteg i bagaget. Har kollat omkring på forum för lite pointers om hur man går tillväga men har ingen direkt teknisk kompetens så fortfarande lite som jag inte lyckas hitta något begripligt svar på. Är hyfsat klar på hur jag ska dra kabel från batteriet men det är ljudsignalen jag är lite osäker på. Baslådorna jag tittar på har alla högnivåingång och det är den anslutningen jag tänker använda. Vad jag förstår är det enklaste sättet att sätta kabeltjuv på kablarna som går till de bakre dörrhögtalarna och dra direkt till baslådan med högnivåingången. Frågan är hur jag kommer åt dessa på samt identifierar dem...Läste att det räcker med att plocka bort B-stolparna i respektive dörr för att komma åt kablarna. Är det de tvinnade kablarna i kopplingsschemat som jag kan tjuva in mig på med + respektive -? Kommer jag åt dessa genom att plocka bort B-stolpen?

Tacksam för hjälp!

https://www1.garaget.org/gallery/images/251/250946/250946-458981c0d2eae1552057b17c4ae55ba2.jpg

Sök