3135
Sök

För breda fälgar - finns det någon lösning?

9 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Köpte för ett tag sen en uppsättning bmw m3 fälgar till min BMW 328 E46 -00 efter att ha rådfrågat en bmw-expert om passformen. Som det visar sig så passar, tydligen, inte fälgarna (bak). Enligt manualen som jag nyligen dammat av står det att jag högst kan ha 8,5" i bredd på fälgen - fälgarna jag köpte ligger på 9".

Finns det någon lösning på detta, en distansplatta som man kan plocka bort eller liknande?

Väl mött
Senast redigerat av Maxi999 (16 juni 2009)

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
16 juni 2009
Finns det några spacers så kan du ju såklart börja med att plocka bort dem..

alternativ två, höj bilen.. hmm
alternativ tre, valsa skärmkanterna rejält..
alternativ fyra, kapa bort och bredda bakskärmarna.. smile

9 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#2 är väll det ända riktiga alternativet, tänkte mer om det fanns "spacers" original som breddar, eller nått

482 Inlägg
16 juni 2009
½ tum är inte mycket det passar säkert bra, sätt på och sväng o lasta bilen full så märker du om det tar i då är det för stort,  marginalen i bmw´s manual är nog lite feg, ett mått i underkant. det är vad jag tror

just real power
no turbo shit

IT-Tekniker
161 Inlägg
16 juni 2009
och så kan du ju ha tyskstuk (för smala däck på fälgarna) så vinner du lätt en halv tum...

9 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
tycker oxå det, men det är verkligen så att fälgen och kanten ligger på samma linje (sett bakifrån) och sticker ut kanske 1cm nertill (sett ovanifrån)

däcken är dock lite stora - manualen säger 255/35/18 och jag har 255/40/18 på mina..

ska nog dra ner till däckverkstan och se om inte han kan lösa det med super-slim.. sen till bmw-mecken och kolla

Sök