2982
Sök

Baslådan "Pumpar"

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Hej!
Någon som vet vad det kan vara för fel om mitt ljud i högtalarna slutar fungera och min baslåda börjar "Pumpa" utan ljud.

Tack på förhand!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
17 juni 2009
Vad är det för grejer och hur har du det kopplat?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Ska jag vara ärlig så har jag inte kopplat det själv så de vet jag inte tongue men jag har ett Denver Slutsteg med MDS Baslåda och sen har jag 2 st 6,9 Mutant högtalare.
Asså baslådan har fungerat jätte bra tills i lördags så den bara la av och började "pumpa" och när detta händer så börjar Power Lampan och Prot? lampan att växla och jag vet inte alls vad detta kan vara:S

7 241 Inlägg
17 juni 2009
Låter som att steget har blivit överbelastat och gett upp....

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Ne asså, det slutade som sagt att fungera i lördags typ så jag tog ut säkringen för att kunna köra vidare utan att baslådan skulle stå och slå. Sen igår så testade jag och min bror att sätta i säkringen igen och då funkade det utmärkt igen, men efter en stund så slutade högtalarna att funkar och baslådan började att "pumpa" igen. Sen idag på morgonen testade jag att sätta i säkringen igen och då funkade. Men efter bara 1 km så slutade att fungera igen:S

2 230 Inlägg
17 juni 2009
överbelastning? om det nu går..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Skogsfan
649 Inlägg
17 juni 2009
LÅter som att något nog gått sönder. Men kolla alla kablar, speciellt jord både vid steg och batteri. Kolla även lågnivåkablarna. Mät spänningen vid stegets plintar också och kika så att det får tillräckligt med kräm.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
det ska inte kunna vara det:S har inget på max alls baseffekten har jag skruvat ner till mindre än hälften

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Faniskogen skrev:
LÅter som att något nog gått sönder. Men kolla alla kablar, speciellt jord både vid steg och batteri. Kolla även lågnivåkablarna. Mät spänningen vid stegets plintar också och kika så att det får tillräckligt med kräm.

Tycker att det är konstigt om det bara slutar så och sedan fungerar efter ett tag igen:S känns som glapp eller något liknande?   

Vad står "Prot" för? en röd lampa över "Powerlampan" på slutsteget
Senast redigerat av Moonge (17 juni 2009)

7 241 Inlägg
17 juni 2009
Prot = Protection och om dne lyser så är steget antingen överhettat, kortslutning på utgång (om det är en seriös skyddskrets), överbeleastat osv osv....

Och att det är en MDS-låda säger inte mkt.....
VAD för låda?
Vad för element?
Hur är de kopplade i sig och emot steget?

Är det dubbla basar med fyra ohm som är paralellkopplade och du har bryggat steget så är det klart att det ger upp när steget bara gillar fyra ohm bryggat och det blir kopplat i två ohm.....
Senast redigerat av Lonefox (17 juni 2009)

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Prot = Protection och om dne lyser så är steget antingen överhettat, kortslutning på utgång (om det är en seriös skyddskrets), överbeleastat osv osv....

Och att det är en MDS-låda säger inte mkt.....
VAD för låda?
Vad för element?
Hur är de kopplade i sig och emot steget?

Är det dubbla basar med fyra ohm som är paralellkopplade och du har bryggat steget så är det klart att det ger upp när steget bara gillar fyra ohm bryggat och det blir kopplat i två ohm.....

Va visst lite otydlig tongue Men det är en MDS SB301 en 12a det andra vet jag inte, vet bara att killen bryggade den eller vad man nu säger.

Power lampan och Prot lampan skiftar hela tiden så den lyser inte rött hela tiden....

115 Inlägg
17 juni 2009
Kan det vara jorden som är dålig?

10 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Svenn3SaataN skrev:
Kan det vara jorden som är dålig?

Ska jag vara ärlig så vet jag inte för jag kan inget alls om ljud tongue haha.... jag bara köper och få hjälp av andra att koppla in det tongue men hade vart kul att lära sig lite big_smile

Sök