2441
Sök

laddtryckmätar montering.

252 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Har köpt en laddtrycksmätare till min saab och vad jag har förstått så ska den kopplas till någon vakuumslang men mätaren jag har köpt är belyst och enl. monteringsanvisningarna ska den kopplas
till instrument belysningen? Det är tre sladdar från mätaren,
en svart (som ska till jorden)
en röd (som ska till + )
en gul (som ska kopplas med intrument belysningen)
Hur ska man gå tillväga för att koppla den sistnämda?
Någon som har gjort det?
Tack för svar!

Got vtec?

106 Inlägg
21 juli 2006
nu vet ja inte hur de ser ut på en saab men du får ta bort lite plast runt nykeln eller dyligt och sätta den där med en tjuv.. gjorde ja på min A4 du kan ju mäta upp och se då du har ström där när du vill ha ström där.. alltså när bilen är på så lyser den men inte annars..
//hansson

26 Inlägg
21 juli 2006
undra vad det e för nån du köpt.letar lite olika..skulle villja vet pris eller om du kan ge mig en länk...

my mom have killde me, if she see me draving

252 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
den finns på micro.se
under styling/intrument
sen är det den som det står:

turbotryckmätare 7 LED

(den e ganska långt ner på sidan, kostar 499:- )

Got vtec?

238 Inlägg
21 juli 2006
BERNI skrev:
Har köpt en laddtrycksmätare till min saab och vad jag har förstått så ska den kopplas till någon vakuumslang men mätaren jag har köpt är belyst och enl. monteringsanvisningarna ska den kopplas
till instrument belysningen? Det är tre sladdar från mätaren,
en svart (som ska till jorden)
en röd (som ska till + )
en gul (som ska kopplas med intrument belysningen)
Hur ska man gå tillväga för att koppla den sistnämda?
Någon som har gjort det?
Tack för svar!

Jag köpte Maptuns laddtrycksmätare på Elmia mässan, deras nya med blackpanel, antar att de är den du har med, jag lät BRL koppla det elektriska, kosta 200:- men sen vaccumslangen koppla jag själv.

65 Inlägg
21 juli 2006
Lånar tråden lite.....

C2racing: Var kopplade du in vacumslangen? funderar på att skaffa en själv.......

Mvh Danne

238 Inlägg
21 juli 2006
Flexy skrev:
Lånar tråden lite.....

C2racing: Var kopplade du in vacumslangen? funderar på att skaffa en själv.......

Har hört att man skall sätta slangen så nära insuget som möjligt för att få exakta siffror, så jag gjorde de, först tänkte jag koppla på mig på vaccumslangen från dumpvetilen men de skulle tydligen ge förrvirrande siffror... så gör inte de.. Nu vet jag inte hur de ser ut under huven på saaben, men hade du haft samma modell som mig hade jag kunna sagt hur du skulle koppla in den, men du fick väl med ett T kors?!

Men kolla efter en slang efter insuget som du kan koppla in dig på, annars är de bara att fråga någon annan med samma modell som dig som redan har laddtrycksmätare.

hade

Mvh Danne

252 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Nu har jag nästan gett upp, hittar inget passande hål för att dra in vakuum slangen genom torpeden, har hållt på i tre dagar nu.... och bara letat efter något lämpligt ställe.... Jag har ev hittat ett men det skulle betyda att jag skulle behöva skaffa mig en vakuum slang som är ca. 2,5-3 meter....
Är det någon som har en saab 900NG som har installerat laddtrycksmätaren själv? posta gära en bild på hur ni har dragit igenom slangen samt hur ni har kopplat det elektroniska.

Got vtec?

494 Inlägg
24 juli 2006
de finns ett hål ovanför styrstången från ratten de brukar vara igensatt med en gummiplugg bara att peta bort och voala så kommer du ut i motorrumet. enklaste sättet att hitta är att ta bort panelen som sitter nere vid pedalerna sen följa styrstången sen en bit ovanför den ska de finnas ett hål..

angående din sladden som skulle gå på med tändningen så finns de en enkel lösning kanske inte jätte proffisionell ciggtändar uttaget går bara när tändningen är igång och vem vill röka i bilen tongue så de är bara att knycka ström därifrån.
Senast redigerat av Vogge (24 juli 2006)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

252 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
tack för all info, nu har jag monterat mätaren ( och belysningen till den också) men till min besvikelse så laddar min bil bara 0,5 bar......
Någon som vet hur mycket en sabb 900NG 2.0T ska ladda?

Senast redigerat av BERNI (Idag 08:33:05)

Got vtec?

757 Inlägg
25 juli 2006
om det är en lättryckare så är väl 0,5 det den ska ladda

397 Inlägg
25 juli 2006
Lättryckare veterackarns, men fulltryckarn 185 hästars skall ladda ca:0.9

252 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
Oj då, det lät ju inte bra, jag har 185Hkr motorn, jag kopplade vakuumslangen till laddtrycksmätaren från slangen som sitter fast i toppen på dumpventilen, kan det ha med det att göra?

Got vtec?

Sök