3119
Sök

Svarta hjulbultar - Bara hos speedparts ?

60 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Sitter och letar efter svarta hjulbultar, men hittar bara hos speedparts, men dom kostar bara 16:- st vilket låter lite väl billigt, är det någon som köpt dom och isåfall hur håller dom , eller spricker eloxeringen när du drar dom ?

Och ja jag vet att biltema har också men NEJ. roll

Mvh

Läst på andra forum och fått positiva svar ang. svarta bult från Speedparts, så blir o beställa därifrån.
Senast redigerat av Shindou (14 juni 2009)

831 Inlägg
16 juni 2009
Undrar också...

355 Inlägg
16 juni 2009
Hej!

De har ju hög kvalité på deras andra produkter, så jag tror att det är samma med bultarna.

Men nån måste ju vara först att prova big_smile

Mvh Jonas

Mvh Jonas

1 498 Inlägg
16 juni 2009
Vad har ni för skalle? Saab har svarta bultkåpor till 17mm bultar för under 50kr för 20st.

60 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Jo men det är inte aktuellt.. ska beställa dom nästa vecka när stålars rullat in, sen slänger jag upp en kommentar.

huh?
10 427 Inlägg
16 juni 2009
Ptja, om du inte hittar några vettiga svarta hjulskruvar så kan du ta en kik på Dotz
svarta mutterkåpor, finns här: http://www.oclbrorssons.se/17398_SE

Kanske inte så 'roligt' wink

831 Inlägg
22 juni 2009
Hah! Fy fan va dyrt för några bultplastöverdrag. Jag hatar oclbrorssons. Så överdrivna priser så det stänker om det! Finns inget annat ställe? 50kr eller 100kr är rimligt. 129,50kr max.

steifan skrev:
Ptja, om du inte hittar några vettiga svarta hjulskruvar så kan du ta en kik på Dotz

Senast redigerat av CrilleD (22 juni 2009)

60 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Hittade hos Realcar, lite smidigare då de ligger 20 min bort wink

huh?
10 427 Inlägg
22 juni 2009
CrilleD skrev:
Hah! Fy fan va dyrt för några bultplastöverdrag. Jag hatar oclbrorssons. Så överdrivna priser så det stänker om det! Finns inget annat ställe? 50kr eller 100kr är rimligt. 129,50kr max.

steifan skrev:

Ja lite saftigt var det, vore ju en produkt som Biltema kunde sälja för 50lapp istället wink

457 Inlägg
22 juni 2009
Jag har svarta hjulbultar från Speedparts! smile

Dom passar skit bra in på fälgarna, även om det inte nu var frågan! Dom tappar inte färg eller oxiderar eller något sånt, dom är svarta än, mina är då det. Jag handdrog mina bultar, alltså ingen muttermaskin då jag var rädd att färgen skulle lossna. Men jag tror inte den gör det även om man använder en sån. Men för säkerhetskull.

Med andra ord: Bra bult, inget fel på den. NÖJD!

831 Inlägg
22 juni 2009
Hmm ja men det verkliga sanningen får man ju redan på när man kör med bultdragarn hurvida färgen sitter eller ej big_smile Det är som en skänk från ovan att slippa stå med fälgkors och handdra alla bultar. Fy fasen. Jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Aern skrev:

Dom passar skit bra in på fälgarna, även om det inte nu var frågan! Dom tappar inte färg eller oxiderar eller något sånt, dom är svarta än, mina är då det. Jag handdrog mina bultar, alltså ingen muttermaskin då jag var rädd att färgen skulle lossna. Men jag tror inte den gör det även om man använder en sån. Men för säkerhetskull.

Masterworks
22 juni 2009
CrilleD skrev:
Hmm ja men det verkliga sanningen får man ju redan på när man kör med bultdragarn hurvida färgen sitter eller ej big_smile Det är som en skänk från ovan att slippa stå med fälgkors och handdra alla bultar. Fy fasen. Jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Aern skrev:

Dom ska dras med momentnyckel!
Senast redigerat av Masterworks (22 juni 2009)

Sök