2385
Sök

Min Volvo v40 kvittrar

4 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
hejsan jag har satt dit ett nytt ganska stort sportluftsfilter (kvalitets vara) och nu kvittrar det såfort man gasar på lite

är inte missnöjd med ljudet men undrar om det är skadligt för motorn eller något annat, isåfall hur gör jag för att fixa det

tackar för svar.

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
21 juni 2009
inget konstigt med det...!!
bara att det inte hörs med ett original luftilter...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
21 juni 2009
Majk08 skrev:
hejsan jag har satt dit ett nytt ganska stort sportluftsfilter (kvalitets vara) och nu kvittrar det såfort man gasar på lite

är inte missnöjd med ljudet men undrar om det är skadligt för motorn eller något annat, isåfall hur gör jag för att fixa det

tackar för svar.

kvitrar de när du släpper gasen? isf så är nog dumpen trasig hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING

4 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
aa jag gasar på och när jag släpper gasen eller ska växla så kvittrar det, så då måste jag allså byta dump ?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 juni 2009
Majk08 skrev:
aa jag gasar på och när jag släpper gasen eller ska växla så kvittrar det, så då måste jag allså byta dump ?

nja de e svårt att säga ja e inte ås haj på volvo turbo motorer men ja har alltid trott att en dum som "kvittrar" e trasig och inte öppnar riktigt men låter nån om e haj på volvo svara på den frågan tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Mr.
253 Inlägg
22 juni 2009
Mjo, kvittringen får du ju av att luften inte går igenom dumpen utan istället slås emot impellern. Som ovanstående så skulle jag satsa på felande dump..

Som tur är, är de realtivt billiga.. 700kr tror jag priset är.
Senast redigerat av pwei (22 juni 2009)

Köpes:
18T Turbo

1 675 Inlägg
22 juni 2009
Ingen att va orolig för normalt. Kör själv volvo turbo låter som en sång fågel wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 675 Inlägg
23 juni 2009
Klevee skrev:
Jag kan inte alls volvo, men jag har märkt att alla mina vänners hyffsat orginal  volvos kvittrar, de kvittrar rätt duktigt högt också.

Dumpar den på 'riktigt' om du släpper gasen med rätt mycket laddtryck? smile

tror inte att du ska vara rädd för ljudet, men sen kan ju jag inget om bilen big_smile

Nej är ingen fara. Då en del har dumpen monterad på turbon och är åter cirkulerande. Så luften tar lättaste vägen ut div. genom det öppna filtret.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Mr.
253 Inlägg
23 juni 2009
Min S40 kvittrar då inte.. men jag kan tydligt höra dumpen "dumpa" genom luftfiltret.. låter lustigt att den ska kvittra i mina öron om man har en fungerade dump.

Köpes:
18T Turbo

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 juni 2009
pwei skrev:
Min S40 kvittrar då inte.. men jag kan tydligt höra dumpen "dumpa" genom luftfiltret.. låter lustigt att den ska kvittra i mina öron om man har en fungerade dump.

En S40 original med öppet filter låter snarare som en djup suck där du andas in medans gasen är i botten och släpper ut sucken när du släpper gasen.  kvitter beror på trasig dump eller att slangen hoppat av. då laddar bilen dessutom för lite.

original luftburk dämpar effektivt bort detta felljud så mn inte hör det. med öppna filtret hörs felet tydligt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök