4435
Sök

Hjälp! uppkörning i Ludvika!

Adrenalinjunkie
100 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Hahah ganska idiotisk tråd egentligen.
Men så här ligger det till, jag bokade uppkörningstd för någon vecka sedan och då fanns det inte någon tid i mitt område på länge, så jag tog ch bokade uppkörningen i LUDVIKA, 15 mil ifrån mig tongue

Så nu behöver jag all hjälp jag kan få med vad man ska tänka på om man kör upp i Ludvika, vad dom testar mest osv. smile

HMC
Heaven MotorClub

127 Inlägg
26 juni 2009
Det är väl precis samma sak precis som alla andra ställen.. kör så som du lärt dig.

21 Inlägg
26 juni 2009
Det finns ett ställe utanför Ludvika där de brukar testa uppmärksamheten. Jag kommer inte ihåg exakt var det var någonstans (det var 10 år sen jag körde upp där), men de ber dig ta höger och första högerinfarten är infart förbjuden (endast bussar/lastbilar) och den andra för vanliga bilar. Det är klart mycket kan ha hänt på 10 år... men det stället är klassiskt. Annars är det som sagt som på vilket annat ställe som helst. Var lugn och uppmärksam. Lycka till!!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 juni 2009
Du kan vara lugn.
de får inte "luras" längre! t.ex att köra in på förbjuden infart osv.

German Engineering
9 083 Inlägg
26 juni 2009
Nu kan jag inte vägarna i Ludvika men vad du ska göra är att vara lugn och undvik att vara nervös. Kör som du har lärt dig, antingen genom bilskolan du är inskriven på eller om du har kört privat med dina föräldrar smile

Följ skyltarna, kör inte för fort och kolla MKT på backspeglarna, uppkörningsgubbarna är väldigt petiga med det. Många har kuggat pga speglarna. När du byter fil, vrid huvudet bakåt för att kontrollera "Döda vinkeln"

Lycka till smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 863 Inlägg
26 juni 2009
Körde upp för lastbil där och det var inga större problem, lite lurig huvudgata bara. Många övergångsställen och olika regler i korsningar men har du bara huvudet på skaft och tar det i din takt så borde det gå bra. Lycka till!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

huh?
10 427 Inlägg
26 juni 2009
Tycker trafiken i Ludvika är lite vilda västern i allmänhet, filer kors och tvärs och kurvor hit och dit wink

Lycka till! smile

7 277 Inlägg
26 juni 2009
Du ska ta ett kort som tillåter bilkörning i hela Sverige, kan du inte köra i en annan stad ska du inte ha kortet wink
Kan du köra så får du kortet, kan du inte köra får du träna mer.

Slappna av och var inte så orolig.

Lights out.
124 Inlägg
26 juni 2009
Det vassaste tipset är att åka dit innan och checka av området. Ludvika är inte stort!

Muttley
26 juni 2009
Adde666 skrev:
Du kan vara lugn.
de får inte "luras" längre! t.ex att köra in på förbjuden infart osv.

när slutade de med det???
för när jag körde upp för taxi så sade han bara vart han ville.

Adrenalinjunkie
100 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
tack för tipsen big_smile

HMC
Heaven MotorClub

362 Inlägg
30 juni 2009
Var uppmärksam på korsningarna mycke högerregel. Mycke skyltar i "stan" så titta noga efter alla. Men ta det lungt så kommer det gå bra. Ska du köra landsväg så akta dig för alla cycklister välj noga vart du ska köra om dem. Obevakade övergångställen överallt känns det som men det brukar gå bra med dem.

Nu har jag inte kört upp där så vet inte hur instruktörerna är och så men har kört en hel del i Ludvika då tjejen har land där uppe. Men ett tips kör någon timmer innan i Ludvika då lär du känna stan rätt bra.

Lycka till! big_smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
30 juni 2009
Ludvika är fint området, det är bara och Slappna av och Glida med Trafiken, Precis som du skulle köra i Uppsala,

Det fixar du ju på en 5 minuter wink

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Sök