4310
Sök

10" och 12", spelar bra ihop?

60 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Har precis satt in en 12" bas i bilen men skulle vilja ha en 10" också. För om ja förstår det rätt så är 10" lite snabbare i basen än 12"?
Skulle 12an och 10an spela bra tillsammans eller skulle det bli ett konstig basljud av det?
Basen jag satt in är en MDS Fanatic och Steget är ett MDS GP4, så i så fall blir det en 10" MDS Fanatic också..

Tacksam för svar smile

- Jeppa

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
5 juli 2009
Nej glöm allt sånt och gör lådan rätt och ställ rätt istället så får du den bas du söker.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

60 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Okaj. Men om jag vill ha ut snabbhet i basen då? tongue Spelar både techno och metal, så det blir olika vad jag vill ha ut ur basen!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 juli 2009
En 12" bas kan spela rappare än en 10", det har inte att göra med konens area om en bas är snabb eller ej utan mer lådans konstruktion, förhållande mellan magnet/konvikt/inmatad effekt. Så du behöver inte en 10" för att få snabbheten i basen, utan ett bra steg och rätt bygd låda. Och självklart ett bra framsystem! Det är där du får den snabba attacken i basen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

60 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Hehe okaj smile Ja då blev man lite klokare idag också! cool

Basknarkare
470 Inlägg
5 juli 2009
ChriZtoffer skrev:
En 12" bas kan spela rappare än en 10", det har inte att göra med konens area om en bas är snabb eller ej utan mer lådans konstruktion, förhållande mellan magnet/konvikt/inmatad effekt. Så du behöver inte en 10" för att få snabbheten i basen, utan ett bra steg och rätt bygd låda. Och självklart ett bra framsystem! Det är där du får den snabba attacken i basen.

precis wink mina 15tummare kickar precis lika bra som 10er gör smile

Team Carbonize

219 Inlägg
5 juli 2009
men vill du spela tight o snabb bas så är de sluten låda som gäller i nästan alla fall. dock kräver en sluten låda mer effekt för o spela högt.

Sök