2963
Sök

Startspärr Jula-larm

Starter
98 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Hoppas jag postar det här på rätt del nu smile

Det är så att efter att jag larmat min volvo med jula-larmet så har batteriet gett upp-- Vilket resulterat i att startspärren nu slagit in. Jag har försökt på flera olika sätt att få ur denna för att kunna starta bilen men inte lyckats. O instruktionsboken är inget o hurra över.

Någon som vet hur man gör?!

- Tacksam för svar

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
Starter
98 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
En kompis - fd mekaniker har monterat det.. och han är i Finland för närvarande så han fanns inte till hands och kunde hjälpa..

Tidigare så har det inte varit några problem med larmet när jag larmat av så har det varit som vanligt. Problemet har nog uppstått nu att batteriet gett upp (dött) under den tid som bilen varit pålarmad - vilket är skillnaden mot för tidigare.

Jag har testat o larma på och sedan larma av men det fungerar inge vidare heller. När jag larmar på så får jag någon felton typ som att någon dörr skulle vara öppen men så är inte fallet heller. Jag har nödnyckel och har försökt med den men ingen framgång..

Vet inte om du blev så mycke klokare på d där hmm
Swedenrockers skrev:
Hittar inga billarm på deras hemsida.
Har du monterat det själv?

Edit:
Det är ett Laserline.
Hur har du gått tillväga hittills för att avaktivera startspärren?
Som jag tolkar det så är själva larmet avaktiverat men det går fortfarande inte att starta bilen?
Och du har nödbrytarnyckeln till larmet också?

Cerran skrev:

Det är så att efter att jag larmat min volvo med jula-larmet så har batteriet gett upp-- Vilket resulterat i att startspärren nu slagit in. Jag har försökt på flera olika sätt att få ur denna för att kunna starta bilen men inte lyckats. O instruktionsboken är inget o hurra över.

- Tacksam för svar

Starter
98 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Startspärren bryter tändningen har jag för mig.. får väl krypa in i bilen o se om jag lyckas koppla förbi det..

Lyckades få igång bilen igår genom att knuffa ner den för en backe tongue

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
12 juli 2009
Då lär det inte vara tändningen larmet bryter, utan startmotorn.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

6 Inlägg
12 juli 2009
Cerran skrev:

- Tacksam för svar

hej svejs

läste att du har problem med jula -larm

börja med kontaktstycket som sitter på styrenheten.
sen är de en röd till tändningslås  (men kan även vara gul ) brukar vara skarvad med en tjuv vid tändnings lås  koppla ur den så skall de fungera att starta

problemet kan vara batteriet i fjärr men även brukar de även bli överspänning i styrenheten då brukar de vara kretskortet som gått sönder men kan även bli jordfel

tyvärr när ja köper larm så bygger ja min egen styrenhet

mvh maxsan

Sök