4349
Sök

Dåligt tryck i basarna

66 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Har nåt konstigt fel nånstans.
ánvänder mig av 2st 12" Rockford basar och driver det med 2st Zachry steg.
Till problemet. När jag kör med båda stegen och båda basarna spelar det skit och när jag kör med en bas och steg så spelar det riktigt bra! har provat båda stegen och basarna och allt funkar som det ska separat!...kan det vara för klen strömkabel eller är det kanske så enkelt att det är för litet bagage i bilen??? en impreza ska jag tillägga!!!....helt uppgiven snart...tacksam för snabba svar!

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 juli 2009
Har du båda basarna i en gemensam låda utan skiljevägg? För då är det multimeternogranhet som gäller vid inställning. Annars kan det ju va dåligt med ström, för klena kablar.

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2009
kan vara mycket väl att det är för klent med ström. är det vägg mellan basarna när du kör en på bas per steg, annars om inte, så kan det bli så att de går i otakt och spelar skit, även om man tycker sig ha ställt stegen lika.
kolla över strömmen och detta, sen kan du ju testa att köra bägge basar på ett steg.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

66 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Har du båda basarna i en gemensam låda utan skiljevägg? För då är det multimeternogranhet som gäller vid inställning. Annars kan det ju va dåligt med ström, för klena kablar.

båda i samma men med skiljevägg...vad är rekommendationen enligt dig om kablar då?

66 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
kan vara mycket väl att det är för klent med ström. är det vägg mellan basarna när du kör en på bas per steg, annars om inte, så kan det bli så att de går i otakt och spelar skit, även om man tycker sig ha ställt stegen lika.
kolla över strömmen och detta, sen kan du ju testa att köra bägge basar på ett steg.

s

det är vägg i mellan...hur grov kabel bör man använda sig av då?

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2009
50mm2 är fina grejer det, bättre med för grov kabel än för klen, och jorden är skit VIKTIG.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

66 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
ok som jag tänkte då! har 30 nu tror jag! det blir inköp av kabel imorn dåra! tack för svaren

21 761 Inlägg
15 juli 2009
_Plutten_ skrev:
ánvänder mig av 2st 12" Rockford basar och driver det med 2st Zachry steg.

Vilket modellnamn har basarna och stegen?

_Plutten_ skrev:
När jag kör med båda stegen och båda basarna spelar det skit och när jag kör med en bas och steg så spelar det riktigt bra

Har du kollat så att inte basarna spelar i fel fas med varandra?

Innan du funderar på byte av kabel så bör du kolla upp detta med fasningen och även mäta spänningen på stegens kopplingsplintar där strömkablarna sitter fast. Den mätningen kommer att visa direkt om det är bekymmer med spänningen. smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 juli 2009
För att veta vad du ska ha för kablar, så underlättar det nog att veta hur vad det är för steg, effekt och belastning. Svårt att gissa smile

Sök