Var idag och köpte en bilstereo ( http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e … EO6.I03xiL ) till min Honda Civic -98. Jag köpte bilen nyligen utan stereo. Det enda som finns är två kablar. En ISO(?)-kabel + tror det är en antennkabel som är förkopplat.
På stereon följer det med diverse kablar. Istället för endast en kabel med en bred kontakt, så är det ett liknande kontakt, fast som är ungefär hälften så bred och dubbelt så hög. Hur ska jag göra för att kunna koppla detta? Måste jag börja dra kablar etc? Kan absolut noll om bilar och deras elektronik.
antagligen så passar inte änden på isokablarna din stereo. Utan du måste köpa en ny kabel som passar din stereo. Resten är likadant, det är bara ingång till stereon som skiljer alla stereotillverkare åt. Och den andra kabeln du pratar om är säkerligen antennkabeln ja.
antagligen så passar inte änden på isokablarna din stereo. Utan du måste köpa en ny kabel som passar din stereo. Resten är likadant, det är bara ingång till stereon som skiljer alla stereotillverkare åt. Och den andra kabeln du pratar om är säkerligen antennkabeln ja.
Finns det någon slags adapter för det? Eller behöver man kapa kablarna och koppla till en ny kontakt? Sjukt mycket olika kablar, samt att det kablaget som följer med verkar stabilt - så en slags adapter hade ju varit smidigt..
Edit: Kollade på Clas Ohlsson (http://www.clasohlson.no/Product/Produc … d=53270168) - Det är den kabeln och kontakt som sitter från stereon. Den som finns i bilen är en liknande, fast en del, som är bredare - förmodligen någon äldre variant?
Den som sitter i bilen nu, ser ganska likt ut, om man hade satt de två på bredden istället för höjden. Vad kallas den typen av kabel, och vad behöver jag för att få ordning på det? Fast den som sitter i bilen är givetvis en hona.
Det bästa du kan göra är att ta med stereon till t.ex någon billjudsaffär eller liknande, t.ex mekonomen eller nånting. Du tar med stereon, visar vad för kabel du behöver genom att visa baksidan på stereon, allt annat följer en standard. Det är bara inkopplingen till stereon som är olika.
Det bästa du kan göra är att ta med stereon till t.ex någon billjudsaffär eller liknande, t.ex mekonomen eller nånting. Du tar med stereon, visar vad för kabel du behöver genom att visa baksidan på stereon, allt annat följer en standard. Det är bara inkopplingen till stereon som är olika.
En sista fråga då, den kontakten som sitter i bilen dit alla kablar är inkopplade, följer den också någon slags standard då? Så att det bör finnas en adapter till just den?
Kontakten som sitter i bilen. Hade tänkt att bege mig till Mekonomen idag och se om det finns någon liknande adapter som går mellan den och in i en ISO-hane. Finns det? Blir sjukt mycket dumma frågor - men är inte hemma på det här området för fem öre.
Kabelsats ISO för Honda Passar bilar med fördragna kablar till bilstereon. Omvandlar respektive bils kontakt till ISO-kontakt. Enkel och säker montering.
Kabelsats ISO för Honda Passar bilar med fördragna kablar till bilstereon. Omvandlar respektive bils kontakt till ISO-kontakt. Enkel och säker montering.