4453
Sök

Byta högtalare på C70 98?

Dude playing a dude disguised as another dude
25 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Hej jag har köpt en C70 T5 från 1998 som jag har planer på att uppgradera med bättre ljud.
Tror det har suttit en bra stereo i den från början (sitter dynaudio i hatthyllan) men en föregående ägare har haft inbrott i bilen... Följde dock med två slutsteg med bilen så nån bas blir det att inhandla.

Hur som helst så undrar jag vad för dimensioner/monteringsdup högtalarna i dörrarna har/ska ha. Både de övre och de undre. Har dock inte bestämt mig för att byta ut de i intstrumentpanelen än så jag undrar även hur mycket jobb som krärvs för det samt dimensioner osv.

Tack på förhand! Martin
Senast redigerat av rally_snubbe (22 juli 2009)

Dude playing a dude disguised as another dude
25 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
*bump*

82 Inlägg
22 juli 2009
tja. när jag monterade mina 6.5" i dörrarna framm så var det lite trångt, jag fick kapa upp plåten som sticker ut lite i själva baljan för högtalaren, svårt att förklara, men du förstår när du plockar isär det..  tror jag har ca 2cm till godo i dörren mellan magnet och dörrplåten. så det går att få plats med det.. och bak är det mera plats, vet dock inte hur mycket då jag inte har satt i någonhögtalare där utan bara dämpat där.

om du är intreserad så har jag astolpar med plats för 4", du kan ju gå in på min profil och titta

Sök