Den e trög o starta, precis som om batteriet va slut men de e de inte.. sen när den väl går i gång o ja trycker ner gaspedalen så bara dör den . Inga varningslampor lyser, o på tomgång går den bara nån sekunder sen dör den iaf.
Hmm, låter som för mig när min bränslepump gick sönder, bilen bara dog i en kurva. Har du kollat säkringar? Sitter vid förardörren när man öppnar dörren vid gångjärnen typ, bakom en plastlucka.
Det är nästan det bästa att börja med, att utesluta bränslepumpen och relät, är det inte det som felar så kan det vara läge att kolla motorstyrdon, lmm, tändlägesgivare, vevaxellägesgivare, slangar i motorrummet och kolla startspärr.
säkringen va ju bränd så den byte ja o sen startade den igen o nu har ja vatt ute o kört en 4 mil o den går som vanligt. de enda va att den va svårstartad. men de kan väl va så att säkringen som satt där va gammal o gick sönder för de..
Svårt att säga, men bränsle pumpen kan ju vara på väg att gå sönder. Tänkte på det då du skrev att den är svårstartad, pumparna kan ju skära ihop efter en lång tid i tjänst Min pump la av efter bara 10000 mil, så det är svårt att säga hur länge en pump håller. Anledningen till att säkringen gick kan ju vara för att pumpen hängde sig och att det blev överslag i systemet vilket då fick säkringen att kasta in handduken.