2931
Sök

Golf 2 startar inte

49 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Har en golf 2 92 års modell som inte vill starta.gick väldigt dåligt innan den dog helt den bluddrade och gick ryckigt.jag skulle bli glad om det kanske finns någon som har nått tips på vad det skulle kunna vara har kollat dom vanligaste sakerna stift m.m.Är svårt att veta vart man ska börja leta fel någonstans.         
Tacksamm för svar //Thomas.

Avstängd
386 Inlägg
20 juli 2009
Pröva med startgas, startar den inte så kolla gnistan på stiften.

49 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Har inte provat det får försöka imorrn
Tack för tipset.

49 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Har vart ute och skruvat lite men bilen det jag har kommit fram till är att den inte får någon bensin + att det inte blir någon gnista från stiftet.är det någon som har nå tips på vad som skulle kunna vara fel misstänker själv att soppa pumpen skulle vara en sak men jag får inte ihop att det varken blir nån gnista och att ingen soppa kommer fram.

31 Inlägg
22 juli 2009
Jag tror att din tändmodul gett upp,  Soppa pumpen har jag för mig bara går när bilen startar..

åk till en skrot och fråga om du får testa med en ny Tändmodul.

134 Inlägg
22 juli 2009
Borde väl sitta en hallgivare i din fördelare på denna? Är den trasig så får du ingen gnista + att bränslepumpen inte startar förrän den känner att motorn snurrar. Den signalen tar den också från den hallgivaren har jag för mig. Rätt vanligt att dom ger upp. Rätta mig om jag har fel:)

49 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Tack för tipsen ska kolla dessa saker.
//Thomas

49 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
provade att byta tändmodulen som ZoreX tipsade om och det var det som var felet nu hoppade han i alla fall i gång.

//Thomas

Sök