3457
Sök

Kommer det försvinna ifall jag lämnar in den på en rekondfirma?

95 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Hejsan, smartskaftet som hade min bil innan skulle ju vaxa bilen och det blev ju inte så bra, för när den är nytvättat så ser man i solen hur han har vaxat och ser förjävli*t ut på bilen, och jag undrar ifall man lämnar in den på en rekondfirma ifall dom kan ta bort det när dom vaxar bilen? tacksam för svar!

Smakar det så kostar det!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
19 juli 2009
Han har inte vaxat, han har polerat, troligtvis med en maskin han inte klarade av.
Svaret är ja, lämnar du in din bil på polering så kommer hans misstag att försvinna.

Dock försvinner det inte genom att bara vaxa.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 juli 2009
Syns tom på bilderna hur bedrövligt det är.
Utan att ha sett bilen live så gissar jag att det är polerat för hand...
Inga problem att få till det där som sagt.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Got VTEC?
1 593 Inlägg
19 juli 2009
Lämna det till någon bra firma/polerare så det inte blir samma sak igen.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

95 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Tack så mycket för alla svar! japp ska lämna in den på en firma och göra en hel rekond, alltså både utvändigt och inne, så får vi hoppas att det försvinner, en fråga till bara, när dom gör invändig rekond, hur gör dom då? har ni gjort invändig rekond och hur blev eran bil?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
19 juli 2009
wedmark skrev:
Tack så mycket för alla svar! japp ska lämna in den på en firma och göra en hel rekond, alltså både utvändigt och inne, så får vi hoppas att det försvinner, en fråga till bara, när dom gör invändig rekond, hur gör dom då? har ni gjort invändig rekond och hur blev eran bil?

Oftast är det dammsugning, torka rent alla paneler, putsa fönster och lite småsaker.
Vill man ha inredningen textiltvättad så brukar man betala extra.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Cupra_
19 juli 2009
Jag tog nån textilbehandling på ditec till min, funkar kalas. Ser ut som en dammsugare de kör med men de impregnerar tyget så spiller du något sjunker det inte in i tyget lika lätt. Luktar bilen illa invändigt kan de mer seriösa firmorna även ozonröka bilen. Luktar inte kalas när du hämtar den men det försvinner ganska fort.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
20 juli 2009
Av bilderna att döma så kan det ha hänt 2 saker vid amatör vaxningen.
1. han har använt nån form av rubbing eller polish på den.
2. han har helt enkelt inte orkat polera av ordentligt.

Är det alternativ 2 så löser du det genom att köpa en stark avfettning alternativt tvättar bilen med yes diskmedel.
Sen går du över hela bilen för hand med ett vanligt flytande hårdvax.

Är det alternativ 1 så behövs dock en maskin och lite kunnande.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

95 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
tack för svar! smile

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
24 juli 2009
Så där fick jag på min huv, rätt så fina rosor för den delen tongue men jag körde med oscillerande maskin, o jag körde den i cirklar. Vilket jag fick veta att det var helt åt helvete-. Sen körde jag höger-vänster ,Upp-ner med maskinen . då gick det bort o blev rätt bra=) Sen använde jag Lahegas Wax-polish för att få bort rosorna , vilket funkade bra. Förutom att det dammade rätt duktigt.

Sök