3029
Sök

Ändra om från mph till km/h corvette c6?

*BECE**
334 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Ska köpa en c6a i dagarna och den bilen jag vill ha är enheterna i farenheit och mph istället för celsius och km/h pga att han har tagit bort batteriet för ett tag sedan. Han visste inte hur man ställer om det igen, är de någon som vet? Snabba svar är mycket tacksamt.
MVH Hampus

*BECE**
334 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Kanske någon som har en c5a eller nått som kanske vet? Kanske är liknande på dem?

341 Inlägg
14 maj 2009
Vad jag har hört av en som importerat en del bilar från usa så måste du självklart byta mätartavlor och sen finns det nån slags box (svarta lådan som det kallas) bakom stolarna som, vet inte om man ställer om eller om man måste byta den men det är nått med den iaf.

Det är vad jag har hört och har inga erfarenheter av det själv men det kan kanske vara ett tips på vägen.

*BECE**
334 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Okej, du har helt fel när de gäller att byta mätarhus, de är samma mätarhus på alla c6 förrutom att kmh och mph ändras. Enheterna ändrades tilbaka till mp/h när ägaren tog bort batteriet. Någon annan som vet hur man gör?

3 650 Inlägg
14 maj 2009
brukar väl vara att hålla in ex  "sel" och "adj" lr nå liknande knappar..

*BECE**
334 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Jepp antagligen nått sånt men hade vart bra att veta helt säkert så de inte blir massa krångel sen:)

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
14 maj 2009
hampa87 skrev:
Ska köpa en c6a i dagarna och den bilen jag vill ha är enheterna i farenheit och mph istället för celsius och km/h pga att han har tagit bort batteriet för ett tag sedan. Han visste inte hur man ställer om det igen, är de någon som vet? Snabba svar är mycket tacksamt.
MVH Hampus

gå in på svenska corvette forumet å sök eller lägg frågan där.
http://www.clubcorvette.se/start.html

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

1 045 Inlägg
15 maj 2009
på min fleetwood har jag bara en knapp på instrument brädan som ändrar,
i escaladen finns det i menyerna så brukar inte vara nå problem på dom nyare amerikarnarna.

1 Inlägg
25 juli 2009
Det e hur lätt som helst, fyra knapptryckningar i LCDn under instrumentpanelen byter mph mot km/h och F mot C. Hur du gör står i manualen, det är riktigt lätt iaf.

Sök