2344
Sök

Fråga ang larm Volvo V40 2.0 1997

11 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Hejsan.

Jag är ny här inne, har inte så bra pejl på sökfunktionerna, men har försökt att kolla, men har inte funnit mitt svar på denna frågan som jag kommer ställa, så jag hoppas att det finns någon här som har ett enkelt svar.

Har fjärrstyrtcentrallås som blinkers blinkar etc när man öppnar/stänger. Nu till min fråga om larm, för jag märkte häromdagen att det satt en kontakt på motorhuvsstängaren i fronten, som känner om huven är stängd eller inte. Då slog tanken mig med larmet och om det kanske är så att det endast behövs någon "volvo original larm-box", om givare etc redan är inkopplat så att säga. ELLER är det svårare än så?

Tacksam för svar

1 043 Inlägg
28 juli 2009
Det kan bara vara styrdonet som behövs bytas, men jag tror inte det finns att köpa till dom längre.

11 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
ok, alltså allt är framdraget vad gäller kablar, givare, sensorer etc, bara att sätta dig en "larm-box" så funkar allt i fas med vad som redan finns, eller hur menade du?

1 043 Inlägg
29 juli 2009
Då måste du få tag i en beg box med larmdosor, även en larmtuta skall nog monteras.

11 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
norpan1 skrev:
Då måste du få tag i en beg box med larmdosor, även en larmtuta skall nog monteras.

Okej, men jag öppnar stänger redan med nyckel till bilen, om nu allt är framdraget etc, så borde väl den där larmdosan helt enkelt synka befintliga fjärröppnande och stängande av dörrarna även så att larmet skulle aktiveras och avaktiveras om man tryckte på knapparna för det?! Men vad sitter en sådan larmbox tror du?

1 043 Inlägg
30 juli 2009
Larmdosan är synkad med fjärrsändarna, så när du byter dosan funkar inte dina gamla längre.
Man byter dosan till fjärrlåset till en annan med fjärrlås och larm.

Sök