2304
Sök

Problem med xenon, stänger av sej men funkar?

82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#1
Hej, har lite problem med mitt xenonljus. Köpte ett konverteringskit för att byta ut hel-ljuset som inte var xenon.
Problemet är det att det inte ritkigt funkar som det ska, om motorn inte är på och ja slår på helljuset så funkar det prima, men om jag startar motorn så efter några sekunder börjar ljuset blinka och dör efter stund. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Det funkar ju hur bra som helst om motorn inte är igång, jag har provat skaka på kablarna osv med motorn av men det händer inget då så jag antar att det inte är nått glapp, har även spruta lite 5-56 i kontakterna.

Vet inte om det är rätt del i forumet men det kändes bäst

Tack på förhand

Jesper


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 juli 2009
#2
5-56 i kontakterna ??

Ska du spruta något i kontakter ska det väl vara riktig kontakt-spray.


Men iaf, har du kollat så att det inte är något sånt där skit med antingen canbus eller att bilen känner av att lamporna inte drar så mycket ström som vanliga ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#3
man tar ju va man har tongue

Nej har inte kollat något sånt, hur skulle man kunna göra det?

inte så haj på det där


29 Inlägg
30 juli 2009
#4
Du skulle ha köpt min gamle volvo ist big_smile


1 353 Inlägg
30 juli 2009
#5
5-56 innehåller Vatten, och är inte att rekomendera att spruta in i elgrejer tongue

ta riktig kontaktspray eller WD-40 åtminstone

There's no replacement for displacement

82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#6
haka inte upp er på det där nu, det är ju inte det som är problemet, 5-56 funkar prima!


1 353 Inlägg
30 juli 2009
#7
Blir det lika om du slår på lyset efter att du startat bilen?
eller bara om du startar bilen med lyset på?

Låter ju som det skulle vara nånting med strömmen, ett stort slutsteg och många basar? eller en massa extraljus som stjäl mycket ström?
Senast redigerat av Batta (30 juli 2009)

There's no replacement for displacement

1 867 Inlägg
30 juli 2009
#8
Du har lyxigt elsystem med ljusövervakning i den där, sätter man dit ett billigare xenonkit så gör den sådär.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#9
fan då, köpte dom till min gamla merca men den sålde ja så var det samma sockel som på bmwn så trodde det itne skulle va nått problem. Är det ett dött lopp lr kan det gå på nått sett ändå?


471 Inlägg
30 juli 2009
#10
Beror lite på om du har canbus-system i din bil.
Men kolla med tex xenonkungen gällande din årsmodell.


82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#11
Batta skrev:
Blir det lika om du slår på lyset efter att du startat bilen?
eller bara om du startar bilen med lyset på?

Låter ju som det skulle vara nånting med strömmen, ett stort slutsteg och många basar? eller en massa extraljus som stjäl mycket ström?

Spelar ingen roll hur jag startar bilen med lampor på eller av så dör dom ett tag efter att motorn startat.
Men funkar hur länge som helst när motorn är av.
Har orginal stereo, inga extraljus, inget extra så att säga


82 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
#12
Loci skrev:
Beror lite på om du har canbus-system i din bil.
Men kolla med tex xenonkungen gällande din årsmodell.

Det kan jag ju göra, låter som dom borde kunna med tanke på namnet


Skogskonsult
214 Inlägg
31 juli 2009
#13
Alla bilar nyare än 02 har nästan canbus och övervakning så det borde vara den som krånglar.


Sök