Tja!Fundera på att byta till mig en volvo v40 t4 och e sugen isåfall på att sänka den.Är det nån som ha nå bra råd om man ska ha 40/40 eller 60/40?ska ha denna bil som året runt bil kom gärna med bilder
Ursäkta att jag "stör" i din tråd, men jag är också lite inne på att sänka min, 60/40 faktiskt, mest för att jag gillar stuket med lågt i fram högt i bak! Men jag ska ha 17" fälgar på, 205/40... Var enligt hemsidan jag beställde på 0,05% större än orginal, visst borde det gå då?
Tja!Fundera på att byta till mig en volvo v40 t4 och e sugen isåfall på att sänka den.Är det nån som ha nå bra råd om man ska ha 40/40 eller 60/40?ska ha denna bil som året runt bil kom gärna med bilder
skaffa coilovers istället så kan du bestämma höjden och dämpningen själv och det är ingen större pris skillnad mot att byta fjädrar & dämpare.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Jag har 205-40-17 och 40/40 säkning.. Bara att kolla bilderna.. Men, köper jag nya fälgar köper jag 18" ist.. Tycket fortfarande att det är för mycket tomrum i hjulhusen.
Är inte typ coilovers dubbelt så dyrt jämnfört med vanliga fjädrar o dämpare?
beror på vad det är för märke på grejerna för det finns ju billiga satser som kostar 4-5000:- och sen finns det ju dom lite dyrare för runt 7000:- och du får ju en coilover sats för 8-9000:- så då är det ju inte så stor skillnad och då kan man som sagt ställa höjden samt dämpningen som man vill ha det själv.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.