2719
Sök

Köpråd: Vilken fyrhjulsdriven bil för ca 15k?

8 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan!

Dags att göra mitt första foruminlägg efter ca två års medlemskap, har sökt men hittar inget som passar riktigt min fråga.

Nu är det så att jag är less på att köra 740 på vintern eftersom framkomligheten är inte den bästa, har länge funderat på något fyrhjulsdrivet, så nu tänkte jag höra vad ni rekommenderar för bil för ca 15.000:-

Har kollat lite på Audi 100 C4 Quattro, men dessa som dykt upp i närheten har varit "skit".
Hade tänkt mig en ganska stor kombi. Man ska få in lite större grejor utan problem, ex spis, diskmaskin.

Kortfattat:
15 000
Ganska stor kombi
Gärna lite större motor.

blacken
3 augusti 2009
Med dom kriterierna så är det bara Jeep Cherokee (inte Grand) som finns..

2 337 Inlägg
3 augusti 2009
Vet inte hur gamla Passat VR6 Syncro är storleksmässigt, men bör väl inte vara alltför liten. Prismässigt borde den ligga i de trakterna, kanske något högre?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
3 augusti 2009
En gammal Subaru Legacy eller Mitsubishi Pajero

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 339 Inlägg
3 augusti 2009
Audis quattro modeller (äldre givetvis). Svårt att hitta en fin dock som inte är hårt körd eller som där är något fel på

8 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Hmm, jag kanske var lite oklar, men hade tänkt mig en vanlig personbil, och ingen suv eller jeep. En volvo 745 är helt okej storleksmässigt.

Ska kika lite närmare på en Legacy, verkar vara en okej bil också.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
3 augusti 2009
köp min audi v8 ;D för 18 lök ingen kombi men ändå

Bildelsskruvare
255 Inlägg
3 augusti 2009
Heedman skrev:
Hmm, jag kanske var lite oklar, men hade tänkt mig en vanlig personbil, och ingen suv eller jeep. En volvo 745 är helt okej storleksmässigt.

Ska kika lite närmare på en Legacy, verkar vara en okej bil också.

En av bilarna vi har ä en Legacy -92. Rätt pålitlig & driftsäker. Tar sig fram bra på vintern, bara å spätta på=). Dock inte i en halvmetersnö på en lägda! (Beprövat...) Våran ha börja rosta hyffsat nu, men den är int så värst underhållen. Men har sett en hel del i kring samma årsmodell som ser bra ut. Du kan säkert få löst en för under 20 åxå.

My life, My mess

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 augusti 2009
En Bmw 525IX är ett roligt och bra val, men precis som med Audi quattro är det svårt att hitta en fint ex som inte buskörts en massa för 15k...

Skall du bara ha en bruksbil är nog en Jeep Cherokee eller liknande lämpligare, eller framför allt lättare att hitta ett ok ex. Även Suzuki Vitara kan jag rekommendera, bra och styrktåliga bilar som tar sig fram.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök