Håller på att byta motor i min bil. Tog motorn från min 745:a turbo som var totalt sönderrostad. Den karossen verkar ha LH2.2, då jag inte se givaren ovanpå svänghjulet. Min andra 740 har LH 2.4.
1. Vad behövs göras för att få motorn att fungera med det nyare sprutet? 2. På den andra karossens elsystem sitter det spridarmotstånd, det gör det inte på 740n, då den var sugmotor. Hur löser jag detta?
Håller på att byta motor i min bil. Tog motorn från min 745:a turbo som var totalt sönderrostad. Den karossen verkar ha LH2.2, då jag inte se givaren ovanpå svänghjulet. Min andra 740 har LH 2.4.
1. Vad behövs göras för att få motorn att fungera med det nyare sprutet? 2. På den andra karossens elsystem sitter det spridarmotstånd, det gör det inte på 740n, då den var sugmotor. Hur löser jag detta?
Mvh Andrée
du byter elsystem helt enkelt andree som jag har gjort på min volvo 740 -88b föressten tycker ja du ska komma ut å kolla på min bil snart så kanske du får lite ideer
Håller på att byta motor i min bil. Tog motorn från min 745:a turbo som var totalt sönderrostad. Den karossen verkar ha LH2.2, då jag inte se givaren ovanpå svänghjulet. Min andra 740 har LH 2.4.
1. Vad behövs göras för att få motorn att fungera med det nyare sprutet? 2. På den andra karossens elsystem sitter det spridarmotstånd, det gör det inte på 740n, då den var sugmotor. Hur löser jag detta?
Mvh Andrée
du byter elsystem helt enkelt andree som jag har gjort på min volvo 740 -88b föressten tycker ja du ska komma ut å kolla på min bil snart så kanske du får lite ideer
Men usch, ville inte höra det robin, sluta nu Shit, då blir det till att riva och slita ur all el då, helvete, orka! aja, renoverar klart motorn först så får elen ligga och vänta lite!
Beror lite på hur pass mycket mod du har och din vana med elscheman. Personligen skulle jag satsa på LH2.4 om du vill göra lite mer sen. Lh2.2 sätter stopp lite tidigare. Har tyvärr inte tillgång till några scheman just nu annars så skulle jag kunna hjälpa dig men en stund med en Haynes-bok brukar kunna hjälpa till. Den stora pucken är egentligen att skaffa dom grejer som är speciellt för turbomodellen, boxar osv...
Kanske inte nåt att ge sig på om man lagom fixar att koppla in extraljus och byta kamrem. Men har du lite högre kunskaper och ambitioner så kör på.
Beror lite på hur pass mycket mod du har och din vana med elscheman. Personligen skulle jag satsa på LH2.4 om du vill göra lite mer sen. Lh2.2 sätter stopp lite tidigare. Har tyvärr inte tillgång till några scheman just nu annars så skulle jag kunna hjälpa dig men en stund med en Haynes-bok brukar kunna hjälpa till. Den stora pucken är egentligen att skaffa dom grejer som är speciellt för turbomodellen, boxar osv...
Kanske inte nåt att ge sig på om man lagom fixar att koppla in extraljus och byta kamrem. Men har du lite högre kunskaper och ambitioner så kör på.
Lycka till!
Haynes bok har jag redan. Får väl kolla igenom el-scheman där. Känns som det hade varit bättre att köpa en 740 turbo direkt än att hålla på och mecka med detta. Att riva ner halva inredningen i bilen för att byta elsystem känns inte så kul direkt. Bättre att slänga på ett riktigt eftermarknadssprut när man ändå är i farten istället för att slänga dit ett gammal elände igen..
lita inte för mycket på haynes elschema bara.... Jag hade också en sån bok ett tag! När man jämförde elschemat mot verkligheten så stämde absolut ingenting Inte ens säkringarnas placering var rätt
Det slutade med att jag stoppade hela boken i kaminen och eldade upp den Lite tråkigt, då man hade köpt den ENBART för elschemats skull.....