3232
Sök

Bra slutsteg till 2xGround Zero GZRW 12XS/AL ??

Legitimerad idiot :)
59 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har lyckats komma över två st Ground Zero GZRW 12XS/AL basar för ett väldigt bra pris smile
Nu är jag på jakt efter ett slutsteg till dessa godingar big_smile Någon som har nått tips?

Skulle gärna vilja veta om dom spelar bäst i portad eller sluten låda smile

Basarna:http://www.ground-zero-audio.com/english/05_rw12xsal.htm

Mvh Raketragnar
Senast redigerat av raketragnar (7 augusti 2009)

Basknarkare
470 Inlägg
7 augusti 2009
raketragnar skrev:
Tjenare!

Har lyckats komma över två st Ground Zero GZRW 12XS/AL basar för ett väldigt bra pris smile
Nu är jag på jakt efter ett slutsteg till dessa godingar big_smile Någon som har nått tips?

Mvh Raketragnar

Portad låda helt klart smile ska du spela högt är de det som gäller smile ja har ett kraftigt audison till salu om du ör intresserad. 3.2kw i 1 ohm, räcker nog bra till dina basar smile

Team Carbonize

59 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Stejfaan skrev:
raketragnar skrev:
Tjenare!

Mvh Raketragnar

Portad låda helt klart smile ska du spela högt är de det som gäller smile ja har ett kraftigt audison till salu om du ör intresserad. 3.2kw i 1 ohm, räcker nog bra till dina basar smile

Okej, va ligger slutsteget på i wrms och hur mkt vill du ha för det? big_smile

260 Inlägg
7 augusti 2009
Jag hade två lika danna förut fast 10" körde med Sinus live 1500 . hade portad låda till dom.
Kan säga att dom spelar fruktansvärt bra
Senast redigerat av Muschke (7 augusti 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
raketragnar skrev:
Stejfaan skrev:
raketragnar skrev:
Tjenare!

Mvh Raketragnar

3.2kw i 1 ohm = 3200wrms. tongue har ett likadant om han syftar på 1.2k steget... de ger ju även 4kw 1ohm med högre thd tongue

dem är värda sitt pris. men han säljer nog inte de under 7000 sku ja tro..

annars har ja ett billigare steg till dig så spelar de där basarna mer än nog smile spl dynamiks. 1200wrms 1ohm. mätt i 12.8v

560 Inlägg
7 augusti 2009
Tex Sinus Live 3000, för dessa basar gillar effekt, men vill du lägga mindre funkar även 1500at fast det spelar ju inte lika högt.

Total volym för dessa 2 basar kan jag skriva är 95 liter och med 2st 4" portar på 25cm, då spelar det HÖGT, sanlöst HÖGT.

raketragnar skrev:
Tjenare!

Mvh Raketragnar

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

2 914 Inlägg
7 augusti 2009
tkr (haha inte många som är förvånade tongue) JBL GTO-1201.1. 1114watt rms@ 2 ohm (det du kommer driva dom med då det ligger på 3.8 ohm)
finns här http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx … roduct=388

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
ja hellre de än sinus iaf, helst ett spl d då big_smile
Senast redigerat av pattilatti2 (7 augusti 2009)

59 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Tror att jag köper ett sinus live 1500, det priset känns ändå hyfsat humant för en studerande big_smile

Basknarkare
470 Inlägg
7 augusti 2009
pattilatti2 skrev:
raketragnar skrev:
Stejfaan skrev:

3.2kw i 1 ohm = 3200wrms. tongue har ett likadant om han syftar på 1.2k steget... de ger ju även 4kw 1ohm med högre thd tongue

dem är värda sitt pris. men han säljer nog inte de under 7000 sku ja tro..

annars har ja ett billigare steg till dig så spelar de där basarna mer än nog smile spl dynamiks. 1200wrms 1ohm. mätt i 12.8v

nej som sagt man kan ju inte skänka bort steget tongue men bort ska de o in med mer effekt ^^ köp de du patti du vet ju vad de går för big_smile

Team Carbonize

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
7 augusti 2009
köp hellre mitt spl än ett sinus.. de kommer prestera bättre. och du får de billigare. skicka p.m om du e intress,.. smile

stejfan. haha kan inte ha fler big_smile

59 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
köp hellre mitt spl än ett sinus.. de kommer prestera bättre. och du får de billigare. skicka p.m om du e intress,.. smile

Detta är inte aktuellt förens runt jul, lite dåligt med klirr i kassan just nu wink

Måste skryta lite också, fick båda basarna för 800kr big_smilebig_smile

Basknarkare
470 Inlägg
8 augusti 2009
pattilatti2 skrev:

du nu ska vi inte va sånna tongue allt går wink  big_smile

Team Carbonize

Sök