4067
Sök

Motorval - Passat eller audi?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Ska nu mosa i en ny motor i golfen står dock mellan 2 val passat v6 2.6L med kompressor eller s4 biturbo? vad tycker ni? big_smile

(och ja ni läste rätt den ska sitta en golf 2 men oroa er inte för det)
Senast redigerat av MeloveGolf (2 augusti 2006)

Rallyförare
1 075 Inlägg
2 augusti 2006
Kan du få tag i en S4motor till bra pris så fixa en sån, tror inte någon kommer oponera sig mot mig...

2 652 Inlägg
2 augusti 2006
då tar du s4ans biturbo motor . grymt projekt att sätta den i en golf smile

674 Inlägg
2 augusti 2006
klart att det ska vara audi!

skulle gärna donera min... hade ju varit nära också

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
vaughn skrev:
klart att det ska vara audi!

skulle gärna donera min... hade ju varit nära också

precis!  smile....jodå det blir ett grymt projekt ska slänga upp en tråd när jag är tillbax i kga nästa vecka och ta lite bilder......
har bestämmt mig för s4:an hittade förövrigt 2 nerplopckade dvs inga turbos och annat småkrafs(Kommer inte vara nått som är orginal iaf) kvar för bra priser dock finns den närmsta ca 100mil bort =/ blir å höra med skroten......någon som vet växellåds beteckningen till s4:a Biturbo
Quattro lådan alltså....

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
jag kan ta reda på de om du vill .

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:

gärna!
vore även bra om ni vet nån "Reserv" motor dvs någon annan lätt tilgänglig helst audi v6:a då s4:an är svår att få tag på iaf just biturbon då den är så pass ny än....är det en vanlig 6:a gör det inge då turbokonverterar jag den själv men jag vill helst ha lite volym i den dvs inte under 2.6L.....

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
MeloveGolf skrev:
bmw_z skrev:

gärna!
vore även bra om ni vet nån "Reserv" motor dvs någon annan lätt tilgänglig helst audi v6:a då s4:an är svår att få tag på iaf just biturbon då den är så pass ny än....är det en vanlig 6:a gör det inge då turbokonverterar jag den själv men jag vill helst ha lite volym i den dvs inte under 2.6L.....

jag skulle rekommendera en 2,2l turbo som s2 aby . dom går att få ordentlig fart i , men jag har skickat ett mail till en kille som håller på mkt med s4 biturbo så vi får se

2 652 Inlägg
3 augusti 2006
SÅ GOLFEN SKA BLI QUATTRO?  oj .

hur ska de gå till?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z skrev:
MeloveGolf skrev:
bmw_z skrev:

gärna!

jag skulle rekommendera en 2,2l turbo som s2 aby . dom går att få ordentlig fart i , men jag har skickat ett mail till en kille som håller på mkt med s4 biturbo så vi får se

nja hitta en audi 6:a på 2.8L vil lha så mycket volym som möjligt smile
javisst 4-hjulsdrift är ett måste och hur det går till ska du få se när jag
slänger upp projekt tråden smile Btw finns en golf 2:a med quattro på garaget
du kan fråga honom wink....förövrigt passar 4-motion utmärkt med lite mods
lika så syncro...men litar mest på quattro ställd 20/80

15 Inlägg
7 augusti 2006
kör passat 1,8t själv och har ca 3 års evigt skruvande på vw/audi verkstad bakom mej och kan säga att passat 6:an suger pung om det är effekt du är ute efter.

Sök