skulle gärna donera min... hade ju varit nära också
precis! ....jodå det blir ett grymt projekt ska slänga upp en tråd när jag är tillbax i kga nästa vecka och ta lite bilder...... har bestämmt mig för s4:an hittade förövrigt 2 nerplopckade dvs inga turbos och annat småkrafs(Kommer inte vara nått som är orginal iaf) kvar för bra priser dock finns den närmsta ca 100mil bort =/ blir å höra med skroten......någon som vet växellåds beteckningen till s4:a Biturbo Quattro lådan alltså....
gärna! vore även bra om ni vet nån "Reserv" motor dvs någon annan lätt tilgänglig helst audi v6:a då s4:an är svår att få tag på iaf just biturbon då den är så pass ny än....är det en vanlig 6:a gör det inge då turbokonverterar jag den själv men jag vill helst ha lite volym i den dvs inte under 2.6L.....
gärna! vore även bra om ni vet nån "Reserv" motor dvs någon annan lätt tilgänglig helst audi v6:a då s4:an är svår att få tag på iaf just biturbon då den är så pass ny än....är det en vanlig 6:a gör det inge då turbokonverterar jag den själv men jag vill helst ha lite volym i den dvs inte under 2.6L.....
jag skulle rekommendera en 2,2l turbo som s2 aby . dom går att få ordentlig fart i , men jag har skickat ett mail till en kille som håller på mkt med s4 biturbo så vi får se
jag skulle rekommendera en 2,2l turbo som s2 aby . dom går att få ordentlig fart i , men jag har skickat ett mail till en kille som håller på mkt med s4 biturbo så vi får se
nja hitta en audi 6:a på 2.8L vil lha så mycket volym som möjligt javisst 4-hjulsdrift är ett måste och hur det går till ska du få se när jag slänger upp projekt tråden Btw finns en golf 2:a med quattro på garaget du kan fråga honom ....förövrigt passar 4-motion utmärkt med lite mods lika så syncro...men litar mest på quattro ställd 20/80
kör passat 1,8t själv och har ca 3 års evigt skruvande på vw/audi verkstad bakom mej och kan säga att passat 6:an suger pung om det är effekt du är ute efter.