2701
Sök

Behöver hjälp nu, Akut

25 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#1
Har en Volvo V40 T4 98:a i grunden som någon ägare innan har stoppat ner T04e turbo med extraktor rör, separat wastegate (hks kopia) med mera.
Nu är det så att det inte går att varva bilen till mer än 4900rpm (inte äns när man står stilla och "torvarvar").
Det blir exakt som ett varvstop

Är det någon som vet vad detta kan bero på eller har något tips som jag kan pröva. Är jävligt glad för alla tips.

(Det sitter orginal styrsystem på den)
Har varit i kontakt med han som har bygt motorn och han sa att bilen gick att varva till i alla fall 6500rpm när han hade den, samma sak ha firman som köpte bilen av honom.

Bensin i blodet

407 Inlägg
12 augusti 2009
#2
Tändspolarna?

25 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#3
Kayhan skrev:
Tändspolarna?
Okej, får fara iväg i möra å köpa två nya och pröva...

Bensin i blodet

309 Inlägg
12 augusti 2009
#4
Kan vara din luftmassemätare som gett upp. Känner till en som hade exakt likadant problem med sin scorpio. Då var det hans luftmassemätare som hade gett sig.

Att köra turbo är beroendeframkallande...

407 Inlägg
12 augusti 2009
#5
eller så köper du 4 nya big_smile

597 Inlägg
12 augusti 2009
#6
Divan83 skrev:
Har en Volvo V40 T4 98:a i grunden som någon ägare innan har stoppat ner T04e turbo med extraktor rör, separat wastegate (hks kopia) med mera.
Nu är det så att det inte går att varva bilen till mer än 4900rpm (inte äns när man står stilla och "torvarvar").
Det blir exakt som ett varvstop

Är det någon som vet vad detta kan bero på eller har något tips som jag kan pröva. Är jävligt glad för alla tips.

(Det sitter orginal styrsystem på den)
Har varit i kontakt med han som har bygt motorn och han sa att bilen gick att varva till i alla fall 6500rpm när han hade den, samma sak ha firman som köpte bilen av honom.
Har samma problem med SLK´n fast min lägger även av på en cylinder vid för stor belastning de felen jag hittade var 1, LMM 2, TKompressorn är defekt 3, tändkablar undrar dok om det är just pga dessa tre fel som bilen beter sig som den gör tror ej att bilen inte går att varva pga LMMen kanske pga kompressorn blir till att byta allt och se om det hjälper uppdatera gärna tråden när du testat o byta ut spolarna och låt oss veta hur det gick

mvh

25 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#7
Kayhan skrev:
eller så köper du 4 nya big_smile
Det sitter bara två på orginal (en till två cylindrar)

Bensin i blodet

25 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#8
PlatinumRacing skrev:
Divan83 skrev:
Har en Volvo V40 T4 98:a i grunden som någon ägare innan har stoppat ner T04e turbo med extraktor rör, separat wastegate (hks kopia) med mera.
Nu är det så att det inte går att varva bilen till mer än 4900rpm (inte äns när man står stilla och "torvarvar").
Det blir exakt som ett varvstop

Är det någon som vet vad detta kan bero på eller har något tips som jag kan pröva. Är jävligt glad för alla tips.

(Det sitter orginal styrsystem på den)
Har varit i kontakt med han som har bygt motorn och han sa att bilen gick att varva till i alla fall 6500rpm när han hade den, samma sak ha firman som köpte bilen av honom.
Har samma problem med SLK´n fast min lägger även av på en cylinder vid för stor belastning de felen jag hittade var 1, LMM 2, TKompressorn är defekt 3, tändkablar undrar dok om det är just pga dessa tre fel som bilen beter sig som den gör tror ej att bilen inte går att varva pga LMMen kanske pga kompressorn blir till att byta allt och se om det hjälper uppdatera gärna tråden när du testat o byta ut spolarna och låt oss veta hur det gick

mvh
Mmm... får nog pröva att köpa en LMM i alla fall hade hälst sluppit pga priset på dom.

Skriver nog i morgon kväll hur det gick HOPPAS värkligen det hjälper

Bensin i blodet

309 Inlägg
12 augusti 2009
#9
Byt de billigaste sakerna först. Skroten lär väl ha några friska LMM annars? Bara en tanke...

Att köra turbo är beroendeframkallande...

10 287 Inlägg
12 augusti 2009
#10
§3 När du postar (gäller forumet)
• Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om och följ rubrikanvisningarna som hittas i en klistrad tråd i varje forum. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna kommer att låsas eller raderas utan förvarning.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök