4375
Sök

Vw vento motor tdi i skoda pickup 1,9d ?

8 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare, har en skoda pickup 1,9d som jag tänkte lägga i en vw wento tdi motor i. Undrar om det e mycket man måst bygga om i motorrummet

Jägermeister
910 Inlägg
13 augusti 2009
Nästan inget alls, en kompis hade i en 90hk  tdi golf 3 motor i en gammal 80-tals caddy som original
hade en 1.6d motor och din är ju nyare så det ska inte vara några större problem.

Det tog inte många timmar för dom att skifta motor i den så det var nog inget större som behövde göras för att få i en nyare motorn.
Senast redigerat av gemini78 (13 augusti 2009)

En gång är ingen gång...

739 Inlägg
13 augusti 2009
det som är skillnaden är hydralsik koppling på tdi motorn och då måste du byta pedalställ det är nog det ända ja kommer på samt intercoolern som ska ha sin plats!! har satt en tdi motot i en vanlig golf 3 1,9td

och själv klart elsystemet blir väl lite meck men det funkar!!
Senast redigerat av agadiffen (13 augusti 2009)

8 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
agadiffen skrev:
det som är skillnaden är hydralsik koppling på tdi motorn och då måste du byta pedalställ det är nog det ända ja kommer på samt intercoolern som ska ha sin plats!! har satt en tdi motot i en vanlig golf 3 1,9td

Räcker det bara att byta databoxar eller måste man byta hela sladdhärvan.

Sen undar jag om man kan göra kopplingen halvhyrdalisk

Olika
907 Inlägg
13 augusti 2009
Om det verkligen är en TDi i donatorbilen är pumpen elektriskt styrd så både kabelhärva och styrbox måste flyttas över, den har även elektronisk gas. Är donatorbilen tillräckligt ny lär även styrboxen sakna sin startspärr som brukar sitta i instrumenthuset eller som en lös box.

En TurboDiesel med IC är alltså ingen TDi... Det är först när motorn är direktinsprutad som den benämns TDi, med eller utan IC.

Mvh
Fredrik

739 Inlägg
13 augusti 2009
antelarsson skrev:
agadiffen skrev:

Räcker det bara att byta databoxar eller måste man byta hela sladdhärvan.

Sen undar jag om man kan göra kopplingen halvhyrdalisk

ja vet inte men ja bytte hela kabestammen när ja bytte i min gamla golf ,,är inte hunra på att kontakt don å dyligt passar i mellan dom motorerna en tdi är ju eliktonisk pump på och den gamla mekanisk så det bästa är nog att flytta över allt ..

stavfelen bjuder ja på smile
Senast redigerat av agadiffen (13 augusti 2009)

Sök