3168
Sök

940 med 960 front brukar man några problem ?

258 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
#1
Undrar om det brukar förekomma några problem när man ska sätta 960 front på 940?

Om man ska byta nåt extra då eller bara sätta rakt av ?

Tack i förhand smile

Mvh Kalle

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

110 Inlägg
16 augusti 2009
#2
helt andra huvgångjärn tack vare långhuven, så bult on är det inte riktigt. Och vindrutorkarna måste flyttas, ska sitta bakom långhuven istället för upp genom plåten som ligger där nu, Då är det nästan bättre att satsa på s90/v90 front istället, tycker iaf jag!


/krille


258 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
#3
Kriillee skrev:
helt andra huvgångjärn tack vare långhuven, så bult on är det inte riktigt. Och vindrutorkarna måste flyttas, ska sitta bakom långhuven istället för upp genom plåten som ligger där nu, Då är det nästan bättre att satsa på s90/v90 front istället, tycker iaf jag!


/krille

Ok tackar ska kolla hur det skulle se ut ungefär med s90/v90 tänkte inte påde innan.
Men som jag förstår du menar att det lättare då med s90/v90?

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 augusti 2009
#4
Ska du ha långhuv eller 940 huv på ombygnationen?

Jonas

258 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
#5
Volvo_Mannen skrev:
Ska du ha långhuv eller 940 huv på ombygnationen?

Vad är bättre då ?

Långhuv låter bättre smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 augusti 2009
#6
Långhuv är ju snyggast, men då krävs:

Byta huv, byta plåten på a-stolparna, byta vindruta, bygga något special med gångjärnen, byta torkarlänkage.

Sen tillkommer ju det uppenbara, lysen, grill framskärmar, kofångare och ombygda fästen till de.

Kör du 940 huv slipper du de översta raden, istället byter man ut hörnen på 960 skärmarna till 940 hörn.

Jonas


Sök