Då det inte står något om budget, så drar jag till med att byta till en T5-motor, få den trimmad till Steg 17+++ av Autotech eller liknande trimfirma, sedan matcha resten av bilen mot dina nyvunna 1000 hästkrafter.
Frågan är väl hur mycket du är villig att lägga ut. Men eftersom du har en sugmotor så blir det DYYYYRT att "få mer ös" i den.
Men en sugmotor med mer häst är manligare än va en snigelmotor e Men visst. Det är dyrt. Chippa lönar sig absolut inte på en bil utan turbo ! Byt kamaxel , plana & porta topp, öka bränsle, byt avgas , ta bort catalysator, så har du kommit en bra bit på vägen
Då det inte står något om budget, så drar jag till med att byta till en T5-motor, få den trimmad till Steg 17+++ av Autotech eller liknande trimfirma, sedan matcha resten av bilen mot dina nyvunna 1000 hästkrafter.
Då det inte står något om budget, så drar jag till med att byta till en T5-motor, få den trimmad till Steg 17+++ av Autotech eller liknande trimfirma, sedan matcha resten av bilen mot dina nyvunna 1000 hästkrafter.
Ja vadå, kan man/har man råd så why not Nej men satsa på en T5 på en gång ifall du vill ha en bil med mer klipp samt enklare kraft-ökning, eller ja, billigare iaf Även om jag tror att Autotech skulle bli väldigt glada att få plocka upp din bil i Steg sjuttioelva trippelplus =P
nä, skämtosido. Som tidigare nämts är väl byte till t5 motor enklast och billigast. Men vill man sugtrimma så är det dags att kasta fram tjocka plånboken för då blir det dyrt men det är ballare med sugtrimm och jag själv får tycka till
tror inte det kommer att göra ngt större att sätta på större avgassystem, klart du kan få bättre flöde med extraktor rör osv men du får allt ha gjort en hel del med motorn före du börjar pilla med avgassystemet för att få upp effekten:) klart det kan göra ngt med chipp men inte ngt större på en sugis! mvh