2228
Sök

Läckage från bränsletank.

50 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Tjena!

Bilen gick inte igenom besiktningen pga av att jag har en pytteliten läcka i bränsletanken.
Undrar om det går att lösa på något sätt eller om jag måst eköpa en helt ny tank?

Så jag undrar om det finns någon i sthlm som har tid och fixa det(självklart mot betalning)
Läckan i tanken e precis i i mittkanten så lätt att nå.
Bilen e en suzuki swift - 92

50 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
ingen?????

739 Inlägg
23 augusti 2009
tror inte det finns någon som är sugen på att svetsa i en bensintank tyvärr så det är en ny eller beg som gäller tyvärr!!

424 Inlägg
23 augusti 2009
Airzani skrev:
Tjena!

Bilen gick inte igenom besiktningen pga av att jag har en pytteliten läcka i bränsletanken.
Undrar om det går att lösa på något sätt eller om jag måst eköpa en helt ny tank?

Så jag undrar om det finns någon i sthlm som har tid och fixa det(självklart mot betalning)
Läckan i tanken e precis i i mittkanten så lätt att nå.
Bilen e en suzuki swift - 92

Lagade en tank på en bil som inte var någon ide att lägga mycket pengar på för ett tag sen.
Tog kemisk metall och lagade läckan med, är fortfarande tätt

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
23 augusti 2009
så länge man dränerar och sköljer noga är det inga problem att svetsa ihop. Kemisk metall funkade inte för mig hmm

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

1 339 Inlägg
23 augusti 2009
Kan nog använda kemisk metall om läckan är väldigt liten. Förutsatt att du gör ett bra förarbete, slipar och sen rostskyddar om den nu är gjord i metall. Hade den varit i plast hade jag blivit orolig för sprickspridning, ny tank är det då som gäller.

Btw, kolla efter fler ställen som kan tänkas hålla på att rosta igenom, för jag antar att det är ett rosthål?
Senast redigerat av Volvo740an (23 augusti 2009)

Sök