4328
Sök

Kylarvätskan läcker som satan T5

250 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Min kylarvätska bara rinner ut, hittar inte läckaget. Det rinner ut ur ett hål i bakdelen av bilen men det verkar v en läcka vid ac insuget mellan motor och kupe. Då det rann massa varmt vatten från instrumentbrädan.

Vilken kylarslang går där? Hur kommer man åt den? Det fanns ingen läcka någonstans i motorn.

Mvh David
Senast redigerat av DavidMartin (26 augusti 2009)

5 089 Inlägg
26 augusti 2009
Säker på att det bara inte är vatten från dräneringshålet? Smakar det glykol?

edit: Först rinner det vid bakdelen utav bilen, sen mellan motor och kupén?, vart läcker det?. och om det är mellan kupé och motor är det nog kylarslanarna som går in värmepaketet so läcker. Sätt dig på motorn och stoppa ner handen på slangarna och kläm lite och se ifall det läcker.
Senast redigerat av FLindgren (26 augusti 2009)

\Lindgren

250 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Helt säker på att det är kylarvätska. Vaddå finns det ingen slang som går mellan motor och kupen?

8 253 Inlägg
26 augusti 2009
Har råkat ut för det där och då va det elemetnet till fläktsystemet. Är ju bara att ta bort mattorna och kolla om dem är blöta.

5 089 Inlägg
26 augusti 2009
Så det läcker inne i bilen nu?, inte där bak eller mellan motor och brandväggen?tongue

Det börjar nog bli sent;P

Men isåfall, lyft på mattorna och känn ifall det är vatten där. Isåfall har elementet gått. Råkat ut för det också. Tar inte många minuter att byta heller. dock tar saneringen några dagar;P

\Lindgren

250 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Mattor? Altså hela golvet och pedalerna blev dränkta i kokande vattten :p brände mig lite.. sad

Men hur kommer man åt det? Inifrån bilen eller från motorn?

5 089 Inlägg
26 augusti 2009
DavidMartin skrev:
Mattor? Altså hela golvet och pedalerna blev dränkta i kokande vattten :p brände mig lite.. sad

Men hur kommer man åt det? Inifrån bilen eller från motorn?

Den sitter innuti bakom mittenkonsollen. du lossar en panel på varsinsida utav den så ser du hur det ser ut. inte svårt alls faktiskt. bara lite bökigt.

\Lindgren

250 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Okej, jag e nog lite trög här men ska jag lossa hela frontpanelen eller räcker det med att jag tar bort ac o stereo, mattor? Hur ser de ut? tongue kommer jag hitta en slang där eller något? Ska försöka kolla imorn...

4 824 Inlägg
27 augusti 2009
nej du ska inte ta bort ac panelen, stereon osv utan du ska ta bort panelerna som är på sidorna in mot mittkonsollen nere vid fötterna när du har gjort det så kommer du se en stor vit plast grej och det är nederdelen på den (dit rören ifrån torpedväggen går) som du ska ta bort och byta värmeväxlaren (värmepaketet) i.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

250 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
Tack så mycket, hittade slangen, den hade bara polppat ur tongue Nu är det dags att torka golvet wink

Sök