2948
Sök

Montera H4 Bi-Xenon

61 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!

Har betställt ett kit H4 Bi-Xenon som jag tänker sätta dit på min gamla Peugeot 405a. Tänkte höra om det är någon här som själv monterat dit ett kit och har några tips att komma med, något som man behöver tänka på?

Vad ska jag göra med de kablar som jag använder till de H4-lampor som sitter i nu? Ska jag bara dra ur dom ur lamphuset för att vara på den säkra sidan om mitt Bi-Xenonkit går sönder så jag snabbt och enkelt kan sätta i vanliga H4 igen?

Försöker iaf
12 817 Inlägg
22 augusti 2009
#2
I De flesta saster kopplar du kablaget till originalkablarna som ska sitta i halogenlampan. Alltså ska dom sitta kvar. Det enda du behöver göra är att dra en extra pluskabel och en jord.

Läs instruktionerna till din sats.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

61 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
#3
te_wik skrev:
I De flesta saster kopplar du kablaget till originalkablarna som ska sitta i halogenlampan. Alltså ska dom sitta kvar. Det enda du behöver göra är att dra en extra pluskabel och en jord.

Läs instruktionerna till din sats.

Mvh Tommy

Låter väldigt simpelt, men på något sätt ska man nog kunna strula till det smile

76 Inlägg
22 augusti 2009
#4
Hej!

Det brukar vara bild med hur man kopplar... cool

det är enkel montering typ "plugg and play"
du ser på kabelhärvan hur du ska mont xenonet.

På min golf tog det ca 10 min att montera på Xenon.

mvh mattias

7 274 Inlägg
22 augusti 2009
#5
Ställ dig gärna i ett garage rätt nära en vägg och rita upp ljusbilden samt höjden.
Sen monterar du xenonkitet och därefter kollar du så att ljusbilen stämmer så gott det går iaf och var noga med att ställa ner ljuset så du inte bländar andra.

Iaf på dom ifrån xenonkungen så får man olika avskärmningar och skuvar att justera ljusbilden med, så några 10 minuter går det inte på om man ska göra det riktigt.

Tänk på att bländar du någon så är det stor risk att du får värre tillbaka...
Vi som kör lastbil har ofta en hel del extraljus och jag hatar att bli bländad i onödan.
Senast redigerat av Brains (22 augusti 2009)


61 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
#6
Brains skrev:
Ställ dig gärna i ett garage rätt nära en vägg och rita upp ljusbilden samt höjden.
Sen monterar du xenonkitet och därefter kollar du så att ljusbilen stämmer så gott det går iaf och var noga med att ställa ner ljuset så du inte bländar andra.

Iaf på dom ifrån xenonkungen så får man olika avskärmningar och skuvar att justera ljusbilden med, så några 10 minuter går det inte på om man ska göra det riktigt.

Tänk på att bländar du någon så är det stor risk att du får värre tillbaka...
Vi som kör lastbil har ofta en hel del extraljus och jag hatar att bli bländad i onödan.

Tack för riktigt bra tips! Visst måste de vara en fördel om jag ställer bilen nära väggen när jag ska rita av ljusbilden?
Senast redigerat av HenrikWalfridsson (22 augusti 2009)

76 Inlägg
31 augusti 2009
#7
Brains skrev:
Ställ dig gärna i ett garage rätt nära en vägg och rita upp ljusbilden samt höjden.
Sen monterar du xenonkitet och därefter kollar du så att ljusbilen stämmer så gott det går iaf och var noga med att ställa ner ljuset så du inte bländar andra.

Iaf på dom ifrån xenonkungen så får man olika avskärmningar och skuvar att justera ljusbilden med, så några 10 minuter går det inte på om man ska göra det riktigt.

Tänk på att bländar du någon så är det stor risk att du får värre tillbaka...
Vi som kör lastbil har ofta en hel del extraljus och jag hatar att bli bländad i onödan.

??? " ifrån xenonkungen så får man olika avskärmningar och skuvar att justera ljusbilden med,.... "
varför... jag bländar inte mer än innan... ljusbilds höjden är ju samma  så länge jag inte tar bort lycktan...
Ingen har då "klagat " på min ljusbild hittills.


Sök