4655
Sök

Minnet i stereon försvinner när jag stängt av bilen (audi -97)

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Som rubriken säger, efter att jag stängt av bilen så är jag tillbaka på spår ett och vise versa. Detta är ju väldigt drygt. I dags läget är gul kopplad till röd och röd kopplad till gul. Byter jag så att röd är mot röd och gul mot gul så kan man stänga av stereon men skivan fortsätter rulla. Så detta måste betyda att det blir batteri torsk till slut. Är det någon som vet hur jag ska ta mig till så jag slipper bläddra till låt 94 efter att jag vart och ätit tex. Hjälp.

Rattryckarn

Sir
291 Inlägg
2 september 2009
Är det en orginalradio eller nått annat? Är det orginalkablage eller eget?

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

125 Inlägg
2 september 2009
slocknar stereon med tändnigen som det är kopplat nu?

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
På första frågan så är det inte en org stero, det är en Pioneer från förra året, men även den förra stereon som inte heller var org sparade minnet, kablaget är orginal tror jag!

På andra frågan så Ja när jag drar ut nyckeln så dör tändningen och då också stereon,

Rattryckarn

4 586 Inlägg
2 september 2009
Den gula sladden är en minnessladd och måste alltid ha ström. Kopplar du då in den på röd istället så när du stänger av bilen så blir den gula strömlös och den tappar allt. Du kan mäta du ska alltid ha ström på gul sedan så ska du får ström på röd när du vrider på tändningen. Låter helt knäppt att cd skivan fortsätter med avstängd enhet.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/754022_7ci9hm.jpg
Senast redigerat av jorre83 (2 september 2009)

217 Inlägg
2 september 2009
den må jo ha hvilestrøm, ellers mister du alle lagringer smile

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Förlåt för att jag förlett er i denna fråga. Stereons kablar är kopplade så att röd är mot röd och gul mot gul. Men vänder jag på steken så fortsätter den spela plus att dimljusen lyser hela tiden för dom är kopplade på gul sladd. Detta har inget med problemet att göra. Hjälp. Vill ha kvar minnet men fortfarande ha strömmen kvar i batteriet.

Rattryckarn

Sök