2842
Sök

Hjälp med att koppla in en aktiv baslåda till en Golf IV

6 Inlägg
30 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Jag behöver hjälp med att koppla in min 12" aktiva baslåda till min Golf IV -99.

Det jag undrar är om det finns någon som kan tipsa var jag ska dra strömkabeln från batteriet så den kommer in i bilen?

MVH
Jocke

16 197 Inlägg
30 augusti 2009
de finns ju ett flertal gummidamasker i motorrummet som du kan klippa hål å dra kabeln igenom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 298 Inlägg
30 augusti 2009
precis som evilaudio säger. leta lite i motorrummet intill torpedväggen och leta efter något ställe där många kablar och anslutningar går "in i bilen" och se om strömkabeln kan slinka in där, alternativt klipp lite hål i en gummidamask. tänk också på att du inte drar kabeln nära motorns varmare delar då den kommer smälta. skärma gärna av kabeln lite som lite extra värmeskydd.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

812 Inlägg
30 augusti 2009
under ratten finns det ett hål

130 Inlägg
30 augusti 2009
Bakom instrumentbrädan ovanför pedalerna finns en stor genomföring som jag använde mej av. Gjorde ett hål och tryckte kabeln igenom. Finns kanske bilder i mitt galleri. Är inte säker men ta en titt smile

If it ain't broke, fix it 'til it is!

6 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Tack så mycket för alla svar. Nu har jag dragit färdigt alla kablar & lagt upp några bilder från kabeldragningen i mitt galleri ifall det är någon annan som ska dra ström i en Golf IV(:

Sök