2742
Sök

Dimljus

27 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Tjena !

Har en undran över dimljusen på min bil, är en 850 och de sitter dimljus nere i fronten och de har blått sken och de får jag ju inte ha på besiktningen. Jag undrar om jag måste demontera hela ljusen eller om de räcker med att jag bara kopplar ur dom så dom inte lyser ?? Eller är de så att dom måste funka om dom sitter där?

mvh Simon

* Voff voff *
10 774 Inlägg
8 september 2009
Volvo_mannenn skrev:
Tjena !

Har en undran över dimljusen på min bil, är en 850 och de sitter dimljus nere i fronten och de har blått sken och de får jag ju inte ha på besiktningen. Jag undrar om jag måste demontera hela ljusen eller om de räcker med att jag bara kopplar ur dom så dom inte lyser ?? Eller är de så att dom måste funka om dom sitter där?

mvh Simon

Tar du ur säkringen kollas ej ljusen och du får ingen anmärkning på att dom ej lyser!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

27 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Brådhis skrev:
Volvo_mannenn skrev:
Tjena !

mvh Simon

Tar du ur säkringen kollas ej ljusen och du får ingen anmärkning på att dom ej lyser!

//Brådhis

Okej de är du helt säker på ? Skönt om de bara e så lätt o smidigt . så de inte är en sån grej att "om dom sitter där måste dom fungera"

* Voff voff *
10 774 Inlägg
8 september 2009
Volvo_mannenn skrev:
Brådhis skrev:
Volvo_mannenn skrev:
Tjena !

mvh Simon

//Brådhis

Okej de är du helt säker på ? Skönt om de bara e så lätt o smidigt . så de inte är en sån grej att "om dom sitter där måste dom fungera"

Helt 100% säker! Gjort så många gånger!!!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 september 2009
Fick själv inget vettigt svar när jag frågade dem där inne på bilprovningen.

Sist drog jag isär kopplingen till ballasten till xenonet i dimmarna så de kunde inte kolla och fick ingen anmärkning.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök