3433
Sök

Vad mer kan jag göra för att få ut fler hästar? (audi s4a)

95 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Hejsan, har en audi s4a - 1994 2.2T quattro. Just nu har jag 3" catback chippad och öppet filter, undrar vad jag mer kan göra för att få ut fler hästar? (kanske finns fler trådar som denna, ber om ursäckt isåfall) men om jag vill ha 50-100 mer hks, vad ska jag göra! Tack på förhand!

Smakar det så kostar det!

Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Större turbo, större bränslepump, större spridare, btr, mappning

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

727 Inlägg
9 september 2009
3" catback gör mest ett lite roligare ljud, effekten däremot ligger bromsad i downpipen och kattarna, chip och filter skriver du, är det chipet som ska ge runt 300hk eller? har du bytt topplockspackning till förstärkt?  annars kan den gå lätt när laddet ökas. bytt WG fjäder? orginal är lite lam! och tänk på det stefan skrev i tidigare inlägg tongue svårare är det inte

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Supraman
2 300 Inlägg
9 september 2009
Frayze skrev:
3" catback gör mest ett lite roligare ljud, effekten däremot ligger bromsad i downpipen och kattarna, chip och filter skriver du, är det chipet som ska ge runt 300hk eller? har du bytt topplockspackning till förstärkt?  annars kan den gå lätt när laddet ökas. bytt WG fjäder? orginal är lite lam! och tänk på det stefan skrev i tidigare inlägg tongue svårare är det inte

Precis, det fylls på med bra gerjer här hela tiden.
Det e bara fantasi och pengar som sätter stopp.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

904 Inlägg
9 september 2009
Större turbo, exempelvis K26/27 som passar på ditt grenrör bolt on. räcker till 370-450hk beroende på storlek på avgashuset.
Eller en RS2 turbo med RS2 grenrör, de räcker till 350hk. Grenrör bör du även byta till RS2 för turbon ovan.

Sen kan du handla 350hk programvara å knöla ner i boxen. Original Intercooler räcker rätt långt, ca 400hk.
Soppa pumpen räcker också den till ca 400hk, även bränsletrycksregulatorn.

Spridare bör du byta som machar programvaran, brukar vara RS2 spridarna som flödar 444cc när man kör med 350hk chippet.

Sen ett komplett 3 tums avgasystem.

Du har inga 300 hk med original turbon iaf, max 280, om ens det med den downpipen.

De ska va gött å leva

Olika
907 Inlägg
9 september 2009
wedmark skrev:
Hejsan, har en audi s4a - 1994 2.2T quattro. Just nu har jag 3" catback chippad och öppet filter, undrar vad jag mer kan göra för att få ut fler hästar? (kanske finns fler trådar som denna, ber om ursäckt isåfall) men om jag vill ha 50-100 mer hks, vad ska jag göra! Tack på förhand!

Har du öppet luftfilter med dålig avskärmning kan du sätta tillbaks luftfilterboxen och få tillbaks några hästar...

Mvh
Fredrik

Sök