3244
Sök

Snowcap stulen centralt i Huskvarna!

14 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
hejhej, postar här åt min sambo, saxat från tpc och volvo7/900-klubben:

"Hejsan!

Skriver här för att meddela att min Snowcap på min antracitgråa (214) Volvo 744 tic blev stulen någon gång sen i fredagskväll den 28/8 -09 till idag den 31/8 -09.
Upptäckte själv inte att den var borta föräns idag då jag skulle laga min tuta inför besiktning på torsdag denna vecka. Har visserligen för mig att den satt där den skulle i söndags.

Min bil stod parkerad på Drottninggatan 31 i Huskvarna senast jag "minns" att jag hade kvar min snowcap.
Annars har bilen stått parkerad på olika adresser på Drottninggatan i Huskvarna, t ex 33, 31, 26 sen i fredags.

Idioten som har stulit den har slitit loss den och alla clips satt kvar i "torpedplåten" samt att ett av fästena ifrån snowcapen (L-format) satt kvar i ett av clipsen.
Idioten har förmodligen ingen användning för snowcapen då båda mittenfästena i snowcapen är trasiga (den kommer flexa) och han har inga clips (säljs inte längre så vitt jag vet).

Snowcapen har blivit målad en gång, inte någon särskild seriös målning, färgen känns grynig, färkod 214. Ett av fästena från snowcapen gick sönder när jag tog den från min andre 744, och det fästet som jag vet gick sönder när den här idioten stal min snowcap var ett av de 2 i mitten, således är båda de två fästena i mitten trasiga. Jag har kvar fästet från snowcapen som kan passas emot det som nyligen bröts av samt att övriga kännetecken finns.

Om en polare skaffat en snowcap nyligen, ni hör någon prata, eller om ni ser någon som har en snowcap på sin bil med dålig passform, skicka gärna ett PM eller ring och tipsa polisen anonymt. Har inte ärendenumret för min anmälan, men uppge regnummer MDU405 så borde ni komma rätt

De som inte vet vad en snowcap är så är det ett "plastscoop", ett skydd som sitter över de räfflor i torpedplåten strax framför framrutan för att hindra att skräp och vatten kommer ner till kupefläktens "insug".

Ha det gott
/Dick"
Senast redigerat av she_87 (1 september 2009)

Körv
3 535 Inlägg
1 september 2009
Ursäkta mig, men det känns lite som att stöld av en snowcap inte är någon större big deal.. och att sannolikheten att ni lär hitta den är obefintlig.

Men självklart är det jättretrist att det händer.

Truckdriving Man

Biltokig
310 Inlägg
1 september 2009
instämmer, bara att bita i äplet och skaffa en ny tyvär

Harè bra

www.klockren.nu
476 Inlägg
1 september 2009
Lycka till lol
Känns som detta polisärendet kommer bli nerlagt ganska omgående, om dom inte bryr sig om riktiga bilinbrott när man blir av med grejer för tusentals kronor tror jag inte dom bryr sig om en snowcap..blir till att skaffa nytt, knappast värt att ta på försäkringen lol

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 september 2009
Tjuven har väl antagligen slängt den nu om den är såpass värdelös som du beskriver den.

Braaaaap?

14 Inlägg
1 september 2009
Trådstartare
jo, ganska värdelös liten sak egentligen, men det har blivit så mycket problem med bilar här i Huskvarna att man helt enkelt måste anmäla det, så att polisen kanske börjar patrullera mer eller något...

En kväll när vi kom ut var inte mindre än 6! st backspeglar avsparkade på flera bilar i rad, bland annat på min audi. Det har varit folk som springer uppe på taken på bilarna, bryter av antenner, kastar soppåsar och sopcontainrar på bilar med mera...

En dag hade någon hällt ut en väldans massa popcorn på en bil, fåglar satt och pickade och hackade med sina näbbar och sket ner hela bilen sad

Nästa gång så blir en ruta sönderslagen och stereoprylar, verktyg eller fälgar stulna, kanske hela bilen, och då är det inte lika roligt. Jag tycker att alla äckel som inte kan hålla sina fingrar ifrån andras saker förtjänar att bli anmälda oavsett brottets storlek, även om det sällan leder till något.

Att rycka dän en snowcap från en bil kan medföra repor på plåten som den sitter kring, kostnader för reparation genom försäkring kan komma upp ganska högt, inköp av ny snowcap, ca 300 kr begagnad, lackering av den på firma, montering av den på firma, lackering av torpedplåten på firma pga repor, blir lite pengar där men tror inte något försäkringsbolag vill ta sig an det.

OEM <3
6 957 Inlägg
1 september 2009
Volvoskroten ligger ju rätt nära er, åk dit och köp en beg. smile

OEM <3

Hellre ökänd än okänd ;) ^^
370 Inlägg
6 september 2009
förstår att du är irriterad när folk håller på att svina med såna löjliga och meningslösa saker.
Men måste rätta dej där, att ett snowcap kan du få tag beg på skrot eller av privatperson för 100 kr.
och att de e inget försäkringsbolag som e sugen att ta sig an att t ex lämna in ett snowcap till en riktig lackeringsfirma, det är väl ganska onödigt när du kan köpa färg och göra det snyggt själv.
E ju som sagt en 7/940 ??
men förstår att du menar principen, har själv blivit av med blinkers och vindavvisare runtom, och det är inte speciellt roligt. Tycker det är rätt att du anmäler oavsett om det inte leder någonstans.

16 Inlägg
9 september 2009
hade ni bott närmare hade ni fått en ny gratis av mig tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 september 2009
Snowcap är ju bra skit. Slipper ju få massa is och snö som täcker luftintaget. Sen kan man köra utan fläkt vid landsvägskörning och snabbare med den monterad. För att inte glömma så är den ju snygg!

Jonas

27 Inlägg
9 september 2009
Kan man sno ett blinkers glas och "en" vindrutetorkare så.......

Vad sägs om medborgargarde i Huskvarna?
Senast redigerat av Opel_Markus (9 september 2009)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
9 september 2009
en polare blev av med sitt addon bak i vetlanda stog precis jämte min bil :S men min va orörd kanske för att jag ser den direkt hemmifrån lr att jag har larm ... att de finns folk som inte kan köpa sina delar :S

Sök